Strategia

Poznaj zakres świadczonych przez nas usług w dziale "Strategia".
Jeżeli nie znalazłeś usług Ciebie interesujących napisz na adres biuro@auroracreation.pl

Audyt e-commerce

Audyt jest skierowany do właścicieli i osób zarządzających sklepem internetowym. Jeżeli uważasz, że Twoi klienci napotykają na problemy, których rozwiązania mogłoby pozytywnie wpłynąć na generowaną sprzedaż to pewnie masz rację. Sprawdzimy to analizując każdy istotny aspekt sklepu mogący wpływać na konwersje.

W pierwszej kolejności, badaniu poddamy najbliższe sklepy konkurencyjne w celu określenia ich mocnych stron dotyczących funkcjonalności, struktury serwisu, nawigacji oraz procesów biznesowych.

Na tej podstawie przygotujemy listę dobrych praktyk, które zostaną poddane ocenie wdrożenia w badanym sklepie w dalszym etapie przeprowadzania audytu.

Podczas samego audytu, przeanalizujemy kompleksowo ścieżkę zakupową zaczynając od strony głównej, kończąc na stronie z podziękowaniem za zakup.

W każdej części analizy eksperckiej do znalezionych błędów jest przypisywane kryterium ich wagi:
* - zalecane do poprawy
** - bardzo ważne aby poprawić
*** - element/funkcjonalność należy bezwzględnie poprawić

Audyt obejmuje:

  1. Pierwsze wrażenie i tożsamość serwisu (strona główna)
    Sprawdzamy jak jest postrzegana strona główna tj. czy spełnia swoją rolę czy buduje wiarygodność i zachęca do eksploracji.
  2. Nawigacja
    Jest jednym z najważniejszych elementów każdej strony, po której klienci przeglądają, rzadziej wyszukują konkretnych produktów. Sprawdzamy czy struktura nawigacji jest optymalna i intuicyjna dla klientów oraz przede wszystkim, czy łatwo z niej dotrzeć do danego produktu.
  3. Wyszukiwarka produktów
    Analizujemy umiejscowienie wyszukiwarki, prezentowane wyniki oraz ich poprawność.
  4. Karta produktu
    Sprawdzamy opisy produktów, widoczność cen, przycisku “do koszyka”, zdjęcia produktów, komentarzy, dodatkowych opisów (np. tabela rozmiarów, specyfikacja, koszty dostawy) oraz produktów powiązanych typu cross-selling, up-selling
  5. Listingi produktów (kategorie)
    Sprawdzamy łatwość korzystania z nawigacji, ograniczania prezentowanych wyników, opcji sortowania, stronicowania, prezentowania porządanych elementów jak i form oraz działania różnych widoków kategorii (jeżeli takowe istnieją, lub są pożądane w odniesieniu do grupy docelowej).
  6. Konto klienta
    Czy zawiera wszystkie niezbędne elementy, czy konto klienta jest intuicyjne.
  7. Koszyk
    Czy prezentowane informacje nie są przytłaczające/mylące, czy wpływają na zwiększenie wartości koszyka. Sprawdzamy również poprawność działania elementów zmieniających ilość produktów, pola na kod rabatowy czy dodatkowych powiązanych elementów.
  8. Proces zamówienia
    Zawartość formularzy, wymagane pola, przebieg poszczególnych kroków dla każdego rodzaju klienta (zalogowany, nie zalogowany, osoba prywatna, firma).
  9. Formularze logowania, rejestracji, przypomnienie hasła, itd.
    Łatwość korzystania, wymagane pola, umiejscowienie
  10. Formy, środki i metody wspomagania sprzedaży
    Analiza elementów zwiększających średnią wartość koszyka oraz budujących lojalność klienta.
  11. Elementy budujące wiarygodność/zaufanie sklepu
    Czy w sklepie łatwo dotrzeć do regulaminu, kosztów dostawy, informacji kontaktowych oraz czy w sklepie zostały wdrożone inne elementy zwiększające zaufanie do sklepu.

Cele Audytu

Celem nadrzędnym wdrożenia zmian na podstawie sporządzonego audytu jest długoterminowe zwiększanie przychodów w sklepie m.in. poprzez:

  • zwiększenie zaufania do sklepu,
  • zwiększenie konwersji sprzedaży,
  • dłuższy czas eksplorowania sklepu
  • zmniejszenie liczby porzuconych koszyków,
  • optymalizację nawigacji i ścieżki zakupowej.

 

Projektowanie usability

Czym jest użyteczność (z ang. usability, web-usability):

Pojęcie użyteczności odnosi się przede wszystkim do ergonomii serwisów WWW oraz aplikacji interaktywnych. Użyteczność głównie jest rozumiana jako zapewnienie intuicyjnego interfejsu użytkownika strony WWW w celu zapewnienia wysokiej przystępności strony dla grupy docelowej serwisu.

Proces projektowanie usability

Zakres prac zależy oczywiście od wymagań i budżetu klienta, niemniej proces projektowania usability możemy podzielić na siedem etapów.

  1. Analiza heurystyczna: Specjalista od funkcjonalności ma za zadanie dokonać analizy obecnej strony WWW, zbadać konkurencję (benchmarking), określić grupę docelową i pomóc w zdefiniowaniu potrzeb i oczekiwań klientów.
  2. Zbudowanie optymalnego zespołu do wykonania zadania.
  3. Utworzenie person czyli charakterystycznych reprezentantów grupy docelowej i zastanowienie się jak będą oni korzystać ze strony.
  4. Określenie zawartości i struktury serwisu.
  5. Utworzenie możliwie funkcjonalnego prototypu strony.
  6. Przeprowadzenie testu użyteczności i maksymalne skorzystanie z opinii i sugestii grupy docelowej.
  7. Budowa po uruchomieniu strony mechanizmów mogących umożliwić przez grupę docelową dostarczania wartościowych opinii na temat funkcjonowania strony.

 

Kampanie SEO i SEM

Pozycjonowanie stron (SEO)

SEO (search Engine Optimization) jest procesem ciągłym, mającym na celu budowanie odpowiedniego wizerunku klienta w wyszukiwarce Google. Odbywa się to poprzez zdobywanie wysokich pozycji na popularne w danej branży hasła kluczowe oraz sposób ich wyświetlania.

Proces pozycjonowania odbywa się dwutorowo i dzieli się na:

  1. Działanie wewnętrzne (on -site)
    Dokonanie odpowiedniej modyfikacji strony (optymalizacji) pod wymagania wyszukiwarek internetowych, poprzedzonej przygotowaniem szczegółowego audytu SEO. Poprawnie przygotowana strona jest podstawą, od której zawsze bezwzględnie trzeba rozpocząć działania SEO
  2. Działanie zewnętrzne (off-site)
    Celem nadrzędnym jest budowanie bazy wartościowych odnośników kierujących do promowanej strony. Działania off-site należą do rzeczywistego procesu pozycjonowania.

Realizując kampanie SEO, codziennie monitorujemy postęp naszych prac, raportując je klientowi co określony okres. Nasze działania wspieramy dedykowanymi narzędziami do których wyłącznie nasza firma posiada dostęp.

Kampanie w wyszukiwarkach (SEM)

Prowadzimy kompleksowe kampanie w systemie reklamy kontekstowej Google Adwords z uzwlędnieniem wszystkich dostępnych możliwości systemu (targetowanie, remarketing, Adwords dla wideo, reklama mobilna)

Google Adwords umożliwia nam niezwykle precyzyjne dotarcie do grupy docelowej. Możemy zawęzić zasięg kampanii o płeć, potencjalny wiek odbiorcy czy region, w którym aktualnie przebywa.
Nasze doświadczenie i know-how sprawi, że umiejętnie rozplanujemy, zoptymalizujemy i poprowadzimy kampanię. Mając jednocześnie na uwadze zachowanie wysokiego poziomu skuteczności.