Goetze
Goetze to polska marka rowerowa, która rozwija swoje produkty już przeszło 10 lat. Firma rozpoczęła działalność od sprzedaży jednośladów wszystkich dostępnych na rynku producentów, jednak wraz z wypracowanym doświadczeniem podjęła decyzje o zmianie oferty.
Klienci Goetze zwracali szczególną uwagę na swobodną możliwość wyboru koloru i typu roweru. Nie gwarantowali tego dotychczasowi producenci. Firma miała jasny do realizacji cel – stworzyć własną markę jednośladów przygotowanych do personalizacji.
Aktualny asortyment Goetze cechuje różnorodność i swoboda dostosowania do indywidualnych potrzeb. Wdrożenie nowej platformy sprzedażowej pozwoliło na zaakcentowanie spersonalizowanej oferty wśród użytkowników online.
Zakres prac
- Wdrożenie Magento 2 wykorzystując szablon AuroraBox
- Wykonanie projektu graficznego
- Wykorzystanie funkcji Multistore
- Migracja danych
- Integracja z modułem Raty Santander
- Integracja z Baselinker
- Integracja z Google Analytics oraz Tag Manager
- Wdrożenie dedykowanych formularzy
- Wdrożenie opcji zaawansowanego filtrowania marek
Efekty
Realizacja
Wdrożenie Magento 2 wykorzystując szablon AuroraBox
Realizację projektu z Goetze rozpoczęliśmy od wdrożenia platformy na Magento 2. Wykorzystaliśmy w tym celu autorski szablon AuroraBox. Zastosowanie pudełkowego rozwiązania znacznie skróciło czas potrzebny na stworzenie funkcjonalnego sklepu online. Tym samym koszty związane z procesem wdrożenia zostały zoptymalizowane.
W późniejszych etapach projektu zintegrowaliśmy platformę z dodatkowymi narzędziami, które przyczyniły się do optymalizacji wielu procesów w sklepie internetowym.
Wykonanie projektu graficznego
Wykonaliśmy indywidualny projekt graficzny sklepu Goetze dostosowany do identyfikacji kolorystycznej marki. Wygląd platformy eCommerce został przygotowany tak, aby każdy użytkownik z łatwością się po niej poruszał.
Wykorzystanie funkcji Multistore
W projekcie wykorzystaliśmy natywną funkcję Magento – Multistore, która umożliwia obsługę wielu sklepów z jednego panelu administracyjnego. Takie rozwiązanie sprawia, że wszystkie najważniejsze informacje są w jednym miejscu.
Migracja danych
Podczas projektu z Goetze wykonaliśmy migrację danych, która pozwoliła zachować dotychczasowe informacje dotyczące kont klientów i danych adresowych. Zadbaliśmy o to, aby w bezpieczny sposób przenieść je do nowej wersji sklepu na Magento 2.
Integracja z modułem Raty Santander
Raty to coraz częściej wykorzystywana forma płatności w sklepach online. Pozwala zwiększyć ilość składanych zamówień lub wartość pojedynczego koszyka. Klienci częściej decydują się na droższy produkt w formie ratalnej niżeli w przypadku płatności całkowitej kwoty jednorazowo.
W projekcie Goetze wdrożyliśmy autorski moduł Raty Santander w celu zwiększenia ilości dostępnych metod płatności oraz umożliwienia podzielenia opłat na części, które nie obciążają znacznie portfela.
Integracja z Baselinker
Baselinker to popularne narzędzie wykorzystywane w eCommerce do zarządzania sprzedażą wielokanałową. W praktyce pozwala to skutecznie realizować strategię Omnichannel. Sklepy online, które prowadzą sprzedaż zarówno we własnej witrynie, jak i w marketplace takich jak: Allegro czy Amazon potrzebują narzędzia, które skróci czas zarządzania ofertami.
Podczas projektu Goetze przeprowadziliśmy integrację platformy z systemem Baselinker. Pozwoliło to na synchronizację wszystkich wykorzystywanych platform. Narzędzie umożliwia obsługę zamówień we wszystkich kanałach jednocześnie.
Integracja z Google Analytics oraz Tag Manager
Integracja sklepu Goetze z Google Tag Manager oraz Analytics pozwoliła na zbieranie danych niezbędnych do prowadzenia działań reklamowych
Zaimplementowane narzędzia pobierają informacje o użytkownikach i ich zachowaniach w sklepie, co w efekcie usprawnia realizację kampanii marketingowych w Google Ads i Facebook Ads, a także analizę wyników.
Wdrożenie dedykowanych formularzy
W projekcie Goetze wdrożyliśmy dedykowane formularze, które mają na celu zachęcenie użytkowników do pozostawienia swoich danych kontaktowych.
Narzędzie zostało użyte w trzech formach:
- Negocjacja cen
Formularz kontaktowy umieszczony w karcie produktu umożliwia negocjowanie cen wybranego artykułu. Wykorzystanie formularza kontaktowego w tym celu wzmaga poczucie indywidualnego podejścia do klienta. Użytkownik odczuwa większy realny wpływ na ostateczną cenę produktu, mimo to, że zakupu dokonuje online. - Dostępność produktu
W przypadku tymczasowego braku wybranego artykułu formularz kontaktowy umożliwia wysłanie wiadomości z pytaniem o dostępność produktu. Opcja szczególnie przydatna jest w okresach wzmożonego ruchu konsumenckiego. - Zapis do newslettera
Formularz zachęca do pozostawienia adresu e-mail w zamian za personalizowany kod rabatowy na pierwsze zakupy.
Wdrożenie opcji zaawansowanego filtrowania marek
Zastosowaliśmy w projekcie moduł, który umożliwia zaawansowane filtrowanie produktów. Funkcja pozwala wyszukać produkty uwzględniając tylko wybrane marki. Filtr został umieszczony jako osobna kategoria, aby ułatwić poruszanie po sklepie mniej zaawansowanym użytkownikom.