Desktop frame
Mobile frame
Tablet frame

Księgarnia internetowa Święty Wojciech

Święty Wojciech Dom Medialny to jedno z najstarszych wydawnictw religijnych w Polsce. Swoją działalność rozpoczęło w 1897 roku w Poznaniu i kontynuuje ją do dzisiaj. Księgarnia jest jego integralną częścią oferując bogaty księgozbiór zarówno własnych publikacji, jak i produktów innych wydawców.

W skład oferty wchodzi m. in.: Pismo Święte, pomoce duszpasterskie, katechetyczne, podręczniki do nauki religii, książki o tematyce duchowości czy literatura dla dzieci i młodzieży.

Wydawnictwo Świętego Wojciecha zajmuje czołowe miejsce wśród wydawców książek religijnych, ze szczególnym uwzględnieniem podręczników edukacyjnych. Swoją wysoką pozycję utrzymuje dzięki połączeniu tradycji i innowacyjności. Wydawnictwo podąża za współczesnym czytelnikiem i oferuje swoje publikacje także w formacie e-booków i audiobooków.

Zakres prac

  • Stworzenie projektu funkcjonalnego i graficznego
  • Wykorzystanie funkcji Multistore
  • Migracja danych
  • Integracja z systemem ERP
  • Integracja z systemem zarządzania danymi Elibri
  • Stworzenie mechanizmu podglądu fragmentu książki
  • Wdrożenie obsługi prenumerat
  • Wdrożenie mechanizmu nadawania priorytetów produktów
  • Dostosowanie modułu ElasticSearch na potrzeby platformy
  • Wdrożenie kart produktów przedsprzedażowych i zapowiedzi nowych artykułów
  • Wdrożenie funkcjonalności dodawania pliku mp3 do opisu produktu
  • Wdrożenie modułu tworzenia zestawów produktowych
  • Wdrożenie autorskiego modułu “darmowa dostawa od…”

Realizacja

Stworzenie projektu funkcjonalnego i graficznego

Wraz z rozwojem księgarni internetowej Święty Wojciech dotychczasowy silnik okazał się niewystarczający. Po analizie potrzeb zaproponowaliśmy wdrożenie nowego sklepu w oparciu o system Magento 2.

W początkowej fazie realizacji zaprojektowaliśmy nowy układ funkcjonalny i graficzny księgarni online. Uwzględniliśmy w nim aktualne trendy, aby poruszanie po było proste i intuicyjne dla każdego użytkownika.

Wykorzystanie funkcji Multistore

Wykorzystanie w projekcie natywnej funkcji Magento – Multistore pozwoliło połączyć zarządzanie treściami wszystkich sklepów internetowych prowadzonych przez organizację. Administracja za pomocą jednego interfejsu znacznie skróciła czas obsługi technicznej eCommerce.

Migracja danych

W procesie wdrożenia nowej księgarni online dokonaliśmy migracji najważniejszych informacji z poprzedniego systemu.

Dane, które zaimportowaliśmy do Magento 2 to m.in.:

  • konta klientów
  • archiwalne i aktualne zamówienia
  • zakupione wcześniej ebooki dostępne z pozycji panelu klienta
  • zawartość bloga, a w tym: artykuły, grafiki oraz dane identyfikacyjne.

Przeniesienie danych bezpośrednio do nowego silnika eCommerce ułatwia zarządzanie treścią w platformie.

Integracja z systemem ERP

Zintegrowaliśmy księgarnie internetową z systemem księgowo – kadrowym Comarch ERP XL, aby zautomatyzować część procesów dotychczas wykonywanych ręcznie.

Integracja obejmowała:

  • połączenie stanów magazynowych sklepu z systemem ERP
  • wprowadzenie automatycznego eksportu statusów zamówień z Magento do ERP
  • przesyłanie potwierdzenia zrealizowanego zamówienia wraz z etykietą nadawczą z systemu Comarch ERP do platformy sprzedażowej.

Integracja z systemem zarządzania danymi Elibri

Twórcom księgarni internetowej Święty Wojciech zależało na bezpiecznym procesie dystrybucji produktów cyfrowych, m.in: ebooków czy audiobooków. Sklep dotychczas korzystał z możliwości systemu Elibri, dlatego przy zmianie platformy niezbędna była ponowna integracja. Połączenie systemów pozwoliło zapobiegać nielegalnemu rozprzestrzenianiu utworów literackich.

Integracja z Elibri umożliwiła m.in:

  • bezpieczną sprzedaż artykułów cyfrowych
  • nieograniczony dostęp do zakupionych ebooków i audiobooków z poziomu Panelu Klienta
  • nadawanie przez obsługę sklepu znaków wodnych do plików cyfrowych w celu ograniczenia nielegalnego kopiowania utworów.

Stworzenie mechanizmu podglądu fragmentu książki

Księgarnie internetowe stanowią sporą konkurencję dla tradycyjnych punktów sprzedaży literatury. Wielu czytelników jednak wybiera zakupy stacjonarne, ponieważ są w stanie poznać część zawartości książki jeszcze przed płatnością. W przypadku księgarni online coraz częściej stosowaną metodą zachęcającą do kupna jest podgląd fragmentu treści. Takie działanie ogranicza zwroty nietrafionych tytułów literackich.

Podczas projektu z księgarnią internetową Święty Wojciech stworzyliśmy funkcjonalność, która umożliwia pobranie fragmentu książki w formie pliku PDF. Link do podglądu dostępny jest na karcie produktu.

Wdrożenie obsługi prenumerat za pomocą systemu ERP

Księgarnia internetowa Święty Wojciech oferuje swoim czytelnikom cykliczne prenumeraty. Z punktu widzenia użytkownika jest to wartościowa usługa, która dostarcza aktualny zbiór informacji w wyznaczonym czasie. Raz zakupiona prenumerata przychodzi cyklicznie pod wskazany adres.

Z punktu widzenia obsługi logistycznej ten proces jest bardziej złożony. Twórcy księgarni internetowej chcieli wprowadzić automatyzację i podział struktury zamówień dotyczących czasopism abonamentowych. W rezultacie zostały zaprojektowane procesy wymiany informacji między Magento 2, a systemem ERP, tak aby każda wysyłana prenumerata była osobnym zamówieniem niż pozostałe produkty w ofercie.

Wdrożenie mechanizmu nadawania priorytetów produktów

Święty Wojciech Dom Medialny to nie tylko księgarnia, ale także wydawnictwo o bogatej ofercie podręczników do nauki religii, pomocy duszpasterskich, katechetycznych i wielu innych. Twórcom zależało na wyróżnieniu własnych produktów w sklepie online.

Zgodnie z ustaleniami stworzyliśmy funkcjonalność, która pozwala określić priorytety produktów w panelu administracyjnym. Wykorzystanie narzędzia umożliwiło nadanie wysokiej pozycji autorskiej oferty, a także ułatwiło zarządzanie innymi artykułami. Takie działanie zwiększa sprzedaż wybranych produktów, a także rozpowszechnia markę wydawnictwa.

Dostosowanie modułu ElasticSearch na potrzeby platformy

Podczas projektu dostosowaliśmy moduł ElasticSearch do indywidualnych potrzeb księgarni online. Zaawansowana wyszukiwarka umożliwia znalezienie produktu przez wpisanie atrybutu, np.: tytuł, autor, wydawnictwo, słowo kluczowe czy serie wydawnicze.

Taka funkcjonalność znacznie ułatwia poruszanie po sklepie online. Wystarczy, że użytkownik dowolną frazę, a system szybko zweryfikuje czy w zasobach znajduje się pokrewny produkt.

Wdrożenie kart produktów przedsprzedażowych i zapowiedzi nowych artykułów

Podczas projektu stworzyliśmy dedykowane karty produktów, które informują o przedsprzedaży oraz zapowiedziach nowych artykułów.
Karta dedykowana produktom przedsprzedażowym umożliwia dokonanie zamówienia z realizacją po dostawie produktu do sklepu Zaś podstrona, która zapowiada nowe artykuły uniemożliwia dokonanie zakupu, dopóki obsługa sklepu nie rozpocznie ich sprzedaży.

Zarówno zapowiedzi, jak i produkty przedsprzedażowe zostały umieszczone na stronie głównej sklepu online w formie bloku. Wyeksponowanie tych dwóch grup artykułów zwiększa widoczność i zainteresowanie zakupem.

Wdrożenie funkcjonalności dodawania pliku mp3 do opisu produktu

Podczas projektu wdrożyliśmy funkcjonalność, która pozwala na dodawanie pliku mp3 do opisu produktu. Wykorzystanie narzędzia w księgarni internetowej Święty Wojciech umożliwia rozszerzenie informacji o dodatkowe materiały w formie audio. Użytkownik może zdecydować o kupnie książki już na podstawie pliku mp3.

Wdrożenie modułu tworzenia zestawów produktowych

Księgarnia internetowa Święty Wojciech realizuje sprzedaż artykułów do katechezy, podręczników, pomocy naukowych, czasopism czy dewocjonaliów. Wiele tytułów dostępnych w sklepie online jest kontynuacją poprzednich, dlatego wdrożenie możliwości tworzenia zestawów produktowych było niezbędną częścią projektu.

Autorskie narzędzie pozwala łączyć tomy, kolejne wydania lub podobne artykuły w spójny zestaw. Prowadzi to do zwiększenia kwoty w koszyku zakupowym przy jednoczesnym zachowaniu atrakcyjniejszej ceny pojedynczego artykułu.

Wdrożenie autorskiego modułu “darmowa dostawa od…”

Zagwarantowanie darmowej dostawy po przekroczeniu konkretnej kwoty w koszyku to coraz częściej wykorzystywana technika, która zachęca klienta do powiększenia swojego zamówienia o dodatkowe produkty. Podczas projektu wdrożyliśmy autorski moduł, który oblicza i pokazuje brakującą kwotę do darmowej dostawy.

Efekty

Nowy silnik eCommerce - Magento 2 otworzył wiele dotychczas niedostępnych możliwości rozwoju dla księgarni internetowej Święty Wojciech.

Wdrożone funkcjonalności typowe dla księgarni online sprawiły, że jest ona przyjazna i intuicyjna dla użytkownika.

Integracja z systemem Elibri pozwoliła twórcom bezpiecznie zarządzać produktami cyfrowymi.

Jesteś ciekaw jakich zmian potrzebuje Twój sklep?

Napisz do nas!