Mercado
Sklep internetowy Mercado to nowoczesne podejście do ekologicznego życia. Platforma sprzedażowa oferuje szeroką gamę naturalnych produktów, czym zwraca uwagę klientów na świadome zakupy. Promocja zdrowego trybu życia w otoczeniu materiałów zero waste to nadrzędna idea twórców Mercado.
Sklep online posiada w swojej ofercie naturalne kosmetyki, ekologiczną żywność, suplementy diety czy akcesoria do aromaterapii. Asortyment platformy jest jednak wybierany z uwzględnieniem wartości, którymi kierują się producenci. W sklepie znajdują się marki, dla których przyszłość Matki Ziemi nie pozostaje obojętna, m.in.: Mokosh, Cztery Szpaki, Herbarium Św. Franciszka i inni.
Zakres prac
- Wdrożenie Magento 2 z wykorzystaniem autorskiego szablonu
- Stworzenie projektu funkcjonalnego i graficznego
- Integracja z systemem ERP Comarch XL
- Integracja z Freshmail
- Integracja z Ceneo.pl
- Implementacja autorskiego modułu “darmowa dostawa od…”
Efekty
Realizacja
Wdrożenie Magento 2 z wykorzystaniem autorskiego szablonu
W projekcie z Mercado wdrożyliśmy platformę sprzedażową w oparciu o system Magento 2. Decyzja o wyborze silnika e-commerce była uzależniona od możliwości późniejszego rozwoju sklepu. Magento 2 wyróżnia na tle konkurencji wysoka skalowalność, dlatego inne systemy zostały szybko wyeliminowane.
Podczas wdrożenia wykorzystaliśmy autorski szablon. Pudełkowe rozwiązanie optymalizuje koszty uruchomienia platformy, ale pozostawia pełne możliwości rozwoju o nowe funkcjonalności.
Stworzenie projektu funkcjonalnego i graficznego
Wykorzystanie szablonu pozostawiło szerokie możliwości dostosowania wyglądu platformy według indywidualnych potrzeb. Wykonaliśmy projekt funkcjonalny i graficzny nowego sklepu Mercado uwzględniając identyfikację wizualną marki oraz aktualne trendy. Platforma została zaprojektowana tak, aby poruszanie po niej było proste i intuicyjne dla każdego użytkownika.
Integracja z systemem ERP Comarch XL
W celu usprawnienia procesów księgowych w Mercado zintegrowaliśmy platformę sprzedażową z systemem ERP Comarch XL. Wykorzystaliśmy w tym celu zaawansowane rozwiązanie od marki Order Soft. Ich autorski OS eCommerce umożliwił sprawne połączenie dwóch systemów.
Integracja pozwoliła na synchronizację stanów magazynowych, informacji o towarach, klientach, a także automatyzację realizacji zamówień w sklepie. System ERP wysyła informację o statusie, przygotowuje dokumenty potwierdzające płatność, a także generuje informacje wysyłkowe.
Integracja z Freshmail
Freshmail to narzędzie do tworzenia e-mail marketingu w e-commerce. Integracja funkcjonalności w sklepie internetowym Mercado umożliwiła większy przepływ informacji między marką, a użytkownikami sklepu.
Wysłanie cyklicznego newslettera z najnowszą ofertą, akcjami promocyjnymi czy zmianami zachodzącymi w firmie skutecznie buduje relacje z odbiorcami, a także zwiększa sprzedaż produktów.
Integracja z Ceneo.pl
Sklep internetowy Mercado posiada w swojej ofercie produkty wielu producentów kosmetyków, suplementów diety czy akcesoriów do aromaterapii. W procesie rozwoju marka chciała realizować strategię sprzedaży wielokanałowej.
Podczas projektu zintegrowaliśmy platformę Mercado z popularnym marketplace Ceneo.pl. Oferta produktowa dostępna w porównywarce cenowej to doskonała możliwość zwiększenia widoczności marki. Promocyjne ceny zachęcają użytkowników do zrobienia zakupów właśnie w tym sklepie.
Implementacja autorskiego modułu “darmowa dostawa od…”
Darmowa dostawa w zamian za przekroczenie wyznaczonej kwoty w koszyku to popularna forma wykorzystywana w eCommerce. Takie rozwiązanie zachęca użytkownika do wybrania większej ilości produktów. Podczas realizacji wdrożyliśmy autorski moduł, który oblicza brakującą kwotę do darmowej dostawy.