Gerda
Gerda to jeden z liderów produkcji drzwi, zamków i okuć, posiadający ponad 30-letnie doświadczenie w branży budowlanej. Oferowane przez nią produkty wyróżniają się stylem, niezawodnością i bezpieczeństwem. Firma posiada aktualnie ponad 1500 punktów stacjonarnych, w których realizuje sprzedaż detaliczną. Rozwój technologiczny ich sklepu internetowego pozwoli na dotarcie do jeszcze większej ilości klientów.
Zakres prac
- wdrożenie nowej, intuicyjnej platformy E-commerce
- migracja danych do nowej wersji sklepu
- podział platformy na B2B i B2C
- zaprojektowanie konfiguratora wkładek do zamków
- wdrożenie strefy blogowej
- integracja z systemem ERP Comarch
Efekty
Realizacja
Nowa odsłona sklepu internetowego
Wdrożenie platformy e-commerce dla lidera wśród producentów drzwi i zamków to szczególne wyzwanie. Klasyczne rozwiązania w tym przypadku nie wystarczą. Od znanych marek zwyczajnie wymaga się więcej.
Wdrożyliśmy dostosowany do aktualnych wymagań klientów B2B i B2C, intuicyjny, niezawodny sklep internetowy. Platforma została stworzona w oparciu o autorski szablon. Wykorzystane rozwiązanie pozwoliło na oszczędność czasu i szybkie wdrożenie nowego sklepu online. Szablon został dostosowany do projektu graficznego, który w pełni identyfikuje się z barwami Gerdy.
Migracja danych
Jednym z wyzwań podjętych podczas pracy nad projektem wdrożeniowym było przeniesienie informacji o produktach, danych klientów oraz historii zamówień do nowej platformy e-commerce. Zgodnie z zakresem prac dokonaliśmy importu wszystkich wyznaczonych danych do Magento 2.
Podział platformy na B2B i B2C
Gerda, jako producent zamków i drzwi, współpracuje z wieloma z firmami, które zajmują się dystrybucją ich produktów. Podział platformy i automatyzacja zakupów B2B zakłada usprawnienie procesu zakupowego i wzrost ilości obsługiwanych klientów biznesowych w sklepie online.
Jakie funkcjonalności zostały wdrożone?
- możliwość uzupełnienia pola NIP dostępnego w książce adresowej panelu klienta
- automatyczny import numeru NIP do ostatniego etapu zamówienia jakim jest checkout
- automatycznie przypisana informacja o przynależności do konkretnej grupy klientów dostępna w panelu klienta, podsumowaniu zamówienia oraz na dokumencie handlowym
- dostosowanie różnych sposobów płatności z podziałem na grupy klientów.
Intuicyjny konfigurator
Bezpieczeństwo jest kluczowym parametrem w procesie wyboru odpowiedniej wkładki do zamka. Coraz większy wybór dostępnych modeli na rynku może prowadzić do problemów z podjęciem decyzji. W dobie pełnej personalizacji produktu coraz chętniej wybieraną opcją przez konsumentów jest własna konfiguracja.
Gerda w tym przypadku chciała umożliwić klientom opcję dostosowania wkładki do zamka pod indywidualne potrzeby. Wdrożony przez nas konfigurator zwiększa szansę na dopasowanie elementu do wybranych aspektów technicznych. Wdrożone rozwiązanie skraca czas podjęcia decyzji zakupowej.
Strefa blogowa
Wdrożenie strefy blogowej umożliwiło specjalistom Gerdy przekazywanie nowości i ciekawostek z branży budowlanej. Blog posiada także wartość dodaną, jaką jest budowanie świadomości marki. Dobrze opracowane treści pod kątem pozycjonowania zwiększają widoczność firmy w wynikach wyszukiwarki co przekłada się także na sprzedaż.
Integracja z systemem ERP Comarch
Wdrożenie systemu magazynowo – księgowego pozwoliło na automatyzację wielu wewnętrznych procesów.
Zakres integracji obejmował:
- eksport towarów z Comarch Optima do Magento 2
- synchronizację stanów magazynowych między Comarch Optima, a Magento 2
- import złożonych zamówień z platformy E-commerce do systemu ERP
- przesyłanie informacji o aktualizacji statusów zamówień między systemami
"Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z Aurora Creation. Przy rozpoczęciu nowego projektu budowy sklepu internetowego opartego na platformie Magento 2 bardzo zależało nam na szybkości wdrożenia oraz na zachowaniu najwyższej jakości."
Paweł Bijata
DYREKTOR PIONU MARKETINGU // GERDA SP. Z O. O.