Cornette
Cornette to producent bielizny i odzieży nocnej. Marka słynie z nietuzinkowych wzorów i szerokiej oferty produktów dla kobiet, mężczyzn i dzieci. Posiadają własną szwalnię i dziewiarnię, co jest ich wyróżnikiem spośród konkurencji na rynku. Produkty marki Cornette są chętnie wybierane w Polsce, a także w innych krajach Europy. Producent posiada stacjonarny sklep w Sieradzu, jednakże głównym kanałem sprzedaży jest platforma e-commerce, która została dostosowana do zróżnicowanej gamy klientów.
Zakres prac
- wdrożenie Magento 2
- podział platformy na B2B i B2C
- migracja danych
- wdrożenie funkcjonalności “darmowa dostawa od kwoty…”
- zastosowanie autorskiego modułu "Improve Sorting"
- wdrożenie modułu kart podarunkowych
Efekty
Realizacja
Wdrożenie Magento 2
Sklep online, który funkcjonował na nieaktualnej wersji Magento 1, posiadał wiele ograniczeń, które uniemożliwiały dalszy rozwój platformy. Cornette jednak pragnie podążać za aktualnymi trendami w e-commerce, aby zakupy pozostały przyjemnością. Wdrożenie Magento 2 pozwoliło na rozwój sklepu online, wykorzystując przydatne funkcjonalności, a zastosowany autorski szablon skutecznie zoptymalizował koszty uruchomienia platformy.
Podział platformy na B2B i B2C
Cornette kieruje swoją ofertę do odbiorców detalicznych, a także do klientów z sektora B2B. Podział platformy na dwie witryny umożliwił uzyskanie przejrzystego wyglądu i prostą drogę zakupową dedykowaną każdej grupie z osobna. Zachowana wspólna szata graficzna skutecznie identyfikuje markę.
Jakie różnice występują w witrynie skierowanej do sektora B2B?
- osobny adres URL dla witryny skierowanej do odbiorców B2B
- dostęp do strefy B2B dopiero po zalogowaniu
- ukryte ceny produktów - dostępne dla zalogowanych klientów
- podział klientów na grupy i przypisanie im personalizowanych rabatów
Przeniesienie danych
Zaplanowana w projekcie migracja danych pozwoliła na zachowanie dotychczasowych informacji o produktach, kategoriach, historii zamówień czy kontach klientów. Dokonaliśmy bezpiecznego przeniesienia ich do nowej wersji sklepu na Magento 2.
“Darmowa dostawa od kwoty…”
W projekcie zastosowaliśmy autorski moduł, który wyświetla brakującą kwotę do darmowej dostawy. To miły gest w stronę klientów, a czasem nawet subtelny motywator, który zapewnia sprzedawcy większą wartość produktów w koszyku zakupowym.
Filtrowanie produktów
Filtry produktowe to powszechnie wykorzystywana funkcja w platformach e-commerce. Cornette zależało na odpowiedniej segregacji dostępnej oferty, tak aby odnalezienie poszukiwanego elementu trwało jak najkrócej. Podstawowe funkcje Magento pozwalają na sortowanie produktów tylko według: pozycji, nazwy i ceny.
Jednak zastosowany przez nas autorski moduł “Improve Sorting” pozwala na wprowadzenie dodatkowych sześciu opcji:
- bestsellery
- najnowsze
- najstarsze
- najtańsze
- najdroższe
- najczęściej komentowane.
Karty podarunkowe
Codziennie tysiące użytkowników przeszukuje Internet w celu znalezienia idealnego prezentu bliskiej osobie. Jednak nie zawsze jest to proste zadanie. Wielu z nich chętnie decyduje się na wybór karty podarunkowej do ulubionego sklepu.
Wdrożenie tej funkcjonalności dla Cornette dostarczyło wielowymiarowych korzyści, m.in.:
- część z użytkowników obdarowanych kartą podarunkową skorzystało z oferty sklepu po raz pierwszy,
- voucher zachęca do wydania większej kwoty podczas zakupów,
- możliwość personalizacji bezpośrednio identyfikuje posiadacza karty z marką, jako miły akcent zapada na długo w pamięć.
Jakie funkcje techniczne posiada moduł?
- możliwość stworzenia kart podarunkowych o stałej lub otwartej kwocie z uwzględnieniem jednorazowego lub wielorazowego wykorzystania
- historia wszystkich zakupionych voucherów
- możliwość wprowadzenia kodu kreskowego
- swobodny dostęp, który umożliwia import lub eksport informacji o kartach podarunkowych
- w przypadku zwrotu towaru, moduł umożliwia dokonać zwrotu środków z powrotem na voucher.