image 2 e1568026832687

6 typów produktów w Magento 2

Magento Handbook, Project management

Wyobrażasz sobie w dzisiejszych czasach sklep bez produktów i możliwości wyboru? Tym bardziej w internecie, gdzie możesz umieścić ich praktycznie nieograniczoną ilość? Dowiedz się, jakie typy produktów możesz wprowadzić w swoim sklepie internetowym, by jeszcze lepiej dopasować ofertę do potrzeb Klientów.

W tym artykule poznasz wszystkie 6 typów produktów w Magento 2. Przedstawimy przykłady ich wykorzystania oraz możliwości, jakie przed Tobą otwierają.

Typy produktów w Magento 2

1. Produkt prosty (Simple product)

To podstawowy, najpowszechniejszy typ produktu, jaki spotkasz w Magento 2. Posiada indywidualną cenę oraz jednostkę magazynową (SKU – stock keeping unit) – unikalny kod przypisany do produktu, ułatwiający jego identyfikację i śledzenie stanu magazynowego. SKU ma też zapewnić rozpoznawalność poszczególnych artykułów.

Produkty proste to towary dostępne wyłącznie w jednej konfiguracji, np. płyta DVD/CD, kawa, cukier, produkt rękodzielniczy, szklanka, kubek czy talerz. Pamiętaj, że w Magento 2 możesz do nich dodać opcje niestandardowe jak rozmiar, kolor czy pojemność.

2. Produkt konfigurowalny (Configurable product)

Ten typ bywa również określany jako nadrzędny lub złożony, ponieważ oferuje kilka wariantów tego samego artykułu. Plusem takiego rozwiązania jest porównywanie poszczególnych modeli bez przeładowywania strony, a jego zastosowanie najlepiej zobrazuje Ci ten przykład z branży odzieżowej. Obok ubrań produktami konfigurowalnymi mogą być także m.in. soczewki kontaktowe, okulary czy pamięć RAM.

Produkt konfigurowalny tworzy możliwość wyboru opcji spośród wartości wszystkich atrybutów. Dlatego, jeżeli oferujesz ubranie w trzech różnych kolorach i rozmiarach, masz wyłącznie 9 produktów prostych z:

  • dwoma atrybutami (kolor i rozmiar)
  • trzema wartościami atrybutu dla każdego z atrybutów (np. biały, czarny i czerwony w rozmiarach S, M, L).

Produkt konfigurowalny poszerza możliwości sprzedażowe i promocyjne. Posiada cenę bazową, jednak do każdego wariantu możesz przyporządkować indywidualną kwotę. W ten sposób szybciej sprzedasz np. końcówki kolekcji lub rozmiarów, oferując je w niższych cenach. Zarówno do produktu prostego, jak i konfigurowalnego możesz wprowadzić opcję personalizacji (grafika, napis, haft itp.), dodając customizable options.

3. Produkt zgrupowany (Grouped product)

Jest to zestaw produktów prostych, które możesz sprzedawać oddzielnie. Przykładami produktów zgrupowanych są m.in. zestawy naczyń, mebli do sypialni, ubrań zimowych, zestaw komputerowy czy zbiór ozdób choinkowych. Wykorzystasz je tworząc promocje i rabaty, a także zachęcając Klientów do zrobienia większych zakupów.

Przykładowo, możesz zaoferować Klientowi zestaw mobilny z telefonem, etui i ładowarką w cenie niższej, niż gdyby płacił oddzielnie za pojedyncze produkty. Dajesz mu przy tym oszczędność czasu, ponieważ zamiast snuć się między wirtualnymi półkami, jednym kliknięciem umieszcza w koszyku kilka produktów. Tworząc takie zestawy, sprzedasz więcej. Możesz też pozbyć się towaru zalegającego na półkach.

4. Pakiet produktów (Bundle product)

To komplet produktów konfigurowalnych, których nie ma sensu sprzedawać osobno. Poszczególne artykuły Klient może dopasować do indywidualnych preferencji. Popularnym przykładem pakietu produktów jest komputer stacjonarny, do którego podzespoły konsument dobiera na podstawie pożądanych parametrów. Innymi pakietami produktów są m.in.:

  • aparat z możliwością dopasowania obiektywu,
  • catering dietetyczny z indywidualnie dostosowywanym menu,
  • kosz prezentowy możliwością doboru produktów wchodzących w jego skład.

Pakiety produktów mogą być szczególnie atrakcyjne dla Klientów lubiących analizowanie i samodzielny dobór artykułów.

5. Produkt do pobrania (Downloadable product)

Inaczej nazywany e-produktem lub produktem elektronicznym. Pozwala sprzedawać np. aplikacje, muzykę, książki elektroniczne, nagrania wideo czy gry, które Klient pobiera bezpośrednio z serwera (oczywiście wcześniej musisz je tam przesłać). Po zakupie otrzymuje unikalny, bezpieczny link, zyskując całodobowy dostęp do wszystkich nabytych produktów w specjalnej sekcji konta.

Dlaczego warto mieć w swoim sklepie ten typ produktu? Po pierwsze, ich dostawa jest błyskawiczna. Po drugie, nigdy Ci ich nie zabraknie w magazynie. Po trzecie, możesz umożliwić pobranie ich w pakiecie lub osobno, rozszerzając możliwości promocyjne.

Przykłady? Chociażby album muzyczny, dostępny w całości w niższej cenie lub z opcją pobrania pojedynczych utworów (wtedy cena za jeden jest nieco wyższa). Lub kurs online, z którego Klient może nabyć kilka modułów zamiast całego szkolenia.

6. Produkt wirtualny (Virtual product)

Ten typ produktu nie posiada swojej fizycznej reprezentacji. A mówiąc prościej: jest niematerialny. Stanowią go przede wszystkim usługi, tj. hosting, opieka gwarancyjna i techniczna, konsultacje online czy abonament. Nie można ich pobrać, przez co nie wymagają wysyłki, dostawy, zarządzania zapasami czy śledzenia stanu magazynowego.

Produkty wirtualne są podobne do prostych, jednak nie posiadają wagi. Można je również uwzględnić w umowach zgrupowanych i pakietowych.

Podsumowanie

Właśnie poznałeś wszystkie typy produktów w Magento 2. Wykorzystaj tę wiedzę, wprowadzając towary na wirtualne półki. Dzięki temu dostosujesz asortyment do profilu swoich Klientów, umiejętnie grając promocjami i kategoriami. Stworzysz również zestawy i pakiety dopasowane do konkretnych grup odbiorców.

Pamiętaj, że zwykle większość ruchu organicznego do sklepu to wejścia bezpośrednio na stronę produktu. Wyjątkowo ważne jest więc pierwsze wrażenie klienta, a te bardzo łatwo można zepsuć, prezentując mu produkty w nieodpowiedni sposób.

Większy wybór, odpowiednie ustalenie ceny produktu i wprowadzenie unikalnych ofert pozwolą Ci uatrakcyjnić zakupy w Twoim sklepie. A to ma szansę przełożyć się na wzrost liczby jego stałych Klientów, a tym samym na Twoje zyski i rozwój Twojego biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.