Shopware

Wszystko co powinieneś wiedzieć o Shopware

E-commerce, Shopware

Wybór odpowiedniego silnika do prowadzenia eCommerce to długotrwały proces oparty na porównaniu i analizie dostępnych systemów. Pragniemy, przedstawić rozwiązanie szczególnie warte uwagi, dlatego w poniższym artykule omówimy najważniejsze cechy platformy Shopware. Sprawdź, czy ta platforma jest właśnie dla Ciebie! 

Shopware 6 to bogaty w funkcje system typu Open-Source. Platforma została stworzona w Niemczech na początku 2000 roku. Ponad 100 000 firm na całym świecie korzysta już z tego zaawansowanego technologicznie rozwiązania. W ostatnich latach także polscy przedsiębiorcy docenili wszechstronność Shopware.

Najważniejsze funkcje Shopware

Przyjazny Interfejs

Shopware wyróżnia się prostym w obsłudze interfejsem, nawet dla początkujących. Panel posiada przejrzyste funkcje, co ułatwia nowym użytkownikom dostosowanie oprogramowania do swoich potrzeb. Charakterystyczna dla Shopware opcja “przeciągnij i upuść” przyspiesza wprowadzanie zmian w wyglądzie sklepu.

Zarządzanie treścią

Shopware jest doskonałym przykładem na to, że platforma sprzedażowa może łączyć w sobie najlepsze funkcje handlu i zarządzania treścią. Shopping Experiences to ogromne możliwości swobodnego tworzenia contentu. Z łatwością możesz wykonać landing page, nową podstronę w sklepie czy kategorię produktów wybierając tylko preferowany layout. Dodatkowym atutem jest fakt, że jeden układ może posłużyć dowolnej liczbie kategorii bez konieczności projektowania od początku.

shopware shopping experience gif
źródło: shopware.com

API First

Technologia API First udostępnia możliwość integracji Shopware 6 z dowolnymi narzędziami typu: ERP, CMS, PWA, PIM co w praktyce ułatwia automatyzację wielu procesów. Obecność takiego rozwiązania skraca czas potrzebny na włączenie wielu pomocnych systemów zewnętrznych do aplikacji. Za pomocą API firmy są w stanie tworzyć nowe modele funkcjonalne i rozwijać swój biznes.

Technologiczny rozwój dzięki PWA

PWA (Progressive Web Apps) to nowoczesne rozwiązanie, które umożliwia połączenie tradycyjnych witryn internetowych z aplikacjami mobilnymi. Twórcy Shopware 6 doskonale wiedzą, w jakim kierunku powinien podążać nowoczesny eCommerce, dlatego przystosowali platformę tak, aby użytkownicy mieli na wyciągnięcie ręki niezbędne narzędzia, które pozwolą dokonać integracji Vue Storefront PWA z ich oprogramowaniem.

Strategia Omnichannel

Oferowanie produktów za pomocą różnych kanałów komunikacji staje się codziennością. Głównym elementem jaki warunkuje sukces przedsiębiorstwa w realizacji tej strategii jest jasny i spójny przekaz. Shopware umożliwia tworzenie połączeń wszystkich wykorzystywanych kanałów komunikacji i sprzedaży za pomocą wbudowanych funkcji. Wszystko po to, aby zautomatyzować jak najwięcej procesów.

Intuicyjne kreowanie promocji

Shopware przygotował szereg funkcji do konfiguracji akcji promocyjnych.
Szybkie i intuicyjne konfigurowanie działań promocyjnych to duża zaleta w dzisiejszych czasach. Sprawdza się to zwłaszcza w przypadku branż, które prowadzą dynamiczną komunikację w Social Media z wykorzystaniem pracy influencerów.

Jakie działania można wykonać samodzielnie z poziomu panelu administracyjnego?

  • tworzenie limitowanych ofert promocyjnych
  • nadanie rabatów do grup klientów
  • tworzenie kodów zniżkowych jednorazowego lub wielokrotnego wykorzystania
  • przydzielenie zniżek bezpośrednio do danego klienta
  • przydzielenie rabatu do wybranej lokalizacji
  • nadanie zniżki bezpośrednio na cały koszyk zakupowy
  • przydzielenie różnych rabatów do poszczególnych produktów
  • ograniczenie zniżki do maksymalnej określonej kwoty.

Kompleksowa obsługa sektora B2B

System został przygotowany w taki sposób, aby mogły z niego korzystać przedsiębiorstwa ukierunkowane zarówno na sprzedaż indywidualną, jak i biznesową. Oprogramowanie posiada osobny panel „Shopware B2B Suite”, który został wyposażony w funkcje umożliwiające realizację nawet najbardziej złożonych planów sprzedażowych.

Główne funkcje dostosowane do sektora B2B:

  • administrowanie rolami w platformie – nadanie odpowiednich ról i uprawnień pracownikom
  • oddelegowanie kont kontrahentów do zdefiniowanego opiekuna klienta
  • wyznaczenie indywidualnej grupy cenowej w zależności od klasyfikacji nabywcy
  • szybka możliwość złożenia zamówienia z wykorzystaniem plików CSV lub XLS.

Pełna gotowość na wyzwania SEO

Panel administracyjny Shopware 6 udostępnia pakiet funkcji, które umożliwiają optymalizację sklepu.

Z łatwością można stosować:

  • Meta Title,
  • Meta Description,
  • linkowanie wewnętrzne,
  • przyjazne adresy URL,
  • zmiany w opisach alternatywnych grafik.

Ponadto Shopware 6 został wyposażony w opcje automatycznego generowania przekierowania 301 podczas zmiany adresów URL, a także tworzenia mapy witryny.

Zalety Shopware

Shopware to jedna z tych platform typu Open-Source, w której trudno jest szukać minusów. Z tego względu wolimy skupić się na przedstawieniu dlaczego warto wybrać to rozwiązanie do własnego biznesu:

  • intuicyjny, przejrzysty panel administracyjny, który umożliwia wykonanie wielu działań samodzielnie bez konieczności posiadania specjalistycznej wiedzy
  • dostępność niezbędnych narzędzi do optymalizacji sklepu w zakresie SEO
  • zaawansowane funkcje konfiguracji akcji promocyjnych
  • możliwość zarządzania wieloma sklepami z jednego panelu administracyjnego
  • sprzedawanie przez opowiadanie – wyjątkowe funkcje kreowania content marketingu, które przyciągają uwagę użytkowników
  • możliwość realizacji strategii Omnichannel, integrując wiele kanałów sprzedaży
  • trzy wersje oprogramowania przygotowane z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb przedsiębiorstw.

Komu dedykowany jest Shopware?

Shopware został zaprojektowany tak, aby zapewnić wysoką skalowalność biznesu. Wszystkie zawarte w nim funkcje, od tych najprostszych, aż po takie, które wymagają wiedzy programistycznej są dopasowane do sklepów każdej wielkości.

Shopware to doskonałe rozwiązanie dla przedsiębiorstw z tysiącami produktów, a także dla takich, które dopiero tworzą swoją ofertę. Intuicyjna technologia ma za zadanie podążać za rozwojem przedsiębiorstwa. Dostępne funkcje podstawowe to doskonała baza do budowania stabilnej platformy sprzedażowej. Wraz z rozszerzeniem oferty przedsiębiorstwa zwiększają się możliwości platformy.

Szerokie możliwości personalizowania platformy sprawiają, że z Shopware chętnie korzystają popularne marki, m.in.: Borussia Dortmund, M&M’s, L’Oreal, Haribo, Lufthansa, Bijou Brigitte.

logotypy marek na shopware

Ile czasu trwa wdrożenie Shopware?

Czas implementacji w pełni funkcjonalnego sklepu z wykorzystaniem wiedzy i umiejętności specjalistów jest dość płynny i uzależniony od wielu indywidualnych czynników.

Dostępne nam informacje wskazują na to, że minimalny czas potrzebny na wdrożenie to około 150 roboczogodzin. W praktyce może okazać się, że taka ilość godzin jest niewystarczająca. Każdy projekt jest inny i opiera się na zastosowaniu funkcjonalności dopasowanych do potrzeb klienta, a to przekłada się bezpośrednio czas wdrożenia. Budowa stabilnego sklepu na Shopware może zająć od 300 nawet do 2000 godzin pracy.

Podsumowanie

Shopware to popularny system wśród platform Open-Source. Jego stały rozwój sprawia, że staje się coraz atrakcyjniejszy dla przedsiębiorców. Głównym wyróżnikiem platformy jest prostota i intuicyjność obsługi panelu administracyjnego, co dodatkowo zachęca do wykorzystania tego rozwiązania nawet przez początkujących użytkowników.

Wybór oprogramowania dla eCommerce nie należy do najprostszych jednak znajomość możliwości popularnych systemów przyspiesza podjęcie decyzji. Jeżeli chcesz upewnić się, czy to rozwiązanie będzie odpowiednie do Twojego biznesu – dowiedz się więcej korzystając z konsultacji z ekspertem.