Desktop frame
Mobile frame
Tablet frame

BISON S.A.

Firma BISON kieruje swoją ofertę do wąskiej grupy specjalistów: dostarcza różnego rodzaju oprzyrządowanie (m.in. imadła precyzyjne, uchwyty tokarskie, przyrządy frezarskie) wykorzystywane w obróbce skrawaniem. Klienci BISON doceniają jakość: firma dostarcza urządzenia do 60 krajów i jest w światowej czołówce producentów tego typu urządzeń.

Zakres prac

Wyzwania BISON S.A.

Marka BISON z powodzeniem prowadziła sprzedaż online od kilkunastu lat. W związku z rozwojem zarówno firmy jak i rynku, dotychczasowa platforma okazała się niewystarczająca, a dalsza jej aktualizacja czy rozwój mijała się z celem. Lista obszarów do poprawy była następująca:

  • Brak automatyzacji procesu zamówień
  • Brak wsparcia rozwoju na rynkach międzynarodowych – sklep nie pozwalał na prawidłowe zarządzanie wersjami językowymi
  • Brak kontroli nad informacją produktową – brakowało centralnego miejsca z informacjami o poszczególnych produktach, co jest szczególnie istotne przy wielu wersjach językowych
  • Brak wersji mobilnej sklepu
  • Słaby UX/UI
  • Narastający dług technologiczny– wykorzystanie technologii, które był coraz wolniej i rzadziej rozwijane

Analiza przedwdrożeniowa

Pierwszym etapem prac było wykonanie analizy przedwdrożeniowej, która miała na celu:

  • zapoznanie się z organizacją klienta
  • określenie jednoznacznej interpretacji wymagań klienta
  • określenie sposobu realizacji wymagań
  • dobranie odpowiednich narzędzi w tym systemu eCommerce
  • określenie zasad konfiguracji systemu
  • określenie niezbędnych funkcjonalności
  • określenie dodatkowych funkcjonalności
  • priorytetyzacja wymagań
  • rozpoznanie wymaganej integracji z istniejącymi systemami

W wyniku analizy opracowaliśmy listę wymagań, plan implementacji Magento 2 oraz plan szkoleń dla załogi BISON S.A., aby osoby odpowiedzialne za sprzedaż online maksymalnie wykorzystały zalety nowej wersji sklepu.

Zespół wykonujący analizę:

  • Senior eCommerce Project Manager – odpowiedzialny za zebranie wymagań, doradztwo i koordynację prac podczas wykonywania zlecenia.
  • Senior Magento Developer – odpowiedzialny za przełożenie założeń biznesowych projektu na rozwiązania techniczne wraz z potencjalną listą rozszerzeń.
  • DevOps – administrator serwerowy odpowiada za rekomendacje dotyczące infrastruktury serwerowej, w celu zapewnienia stabilnej pracy platformy ecommerce

Projektowanie graficzne

Zmiana sklepu internetowego na nowoczesny to doskonała okazja, żeby odświeżyć wizerunek marki BISON. Nowa koncepcja graficzna powinna z jednej strony zwracać uwagę odbiorców na zmiany w sklepie internetowym, z drugiej gwarantować niezmienną jakość, do której są przyzwyczajeni.

Etapy projektowania:

  • warsztaty z klientem
  • przygotowanie zestawu grafik przewodnich (key visuals)
  • makietowanie (UX Design, Wireframes)
  • UI Design
  • projekt animacji interfejsu użytkownika
  • przekazanie materiałów i dokumentacji programistom

Do realizacji prac graficznych zaprosiliśmy CHALLENGE Studio – studio projektowe specjalizujące się w projektowaniu UX/UI, z doświadczeniem w projektach B2B.

Wdrożenie Magento 2

Platforma Magento 2 posiada rozbudowaną listę funkcjonalności. W projekcie zmiany sklepu internetowego firmy BISON kluczowe były jej następujące zalety:

  • Możliwość modyfikacji wielu parametrów sklepu, co pozwala na dostosowanie do specyfiki projektu (w przypadku BISON – sprzedaż B2B).
  • Popularność Magento 2 – możliwość wykorzystania gotowych modułów wykorzystywanych przez tysiące sklepów (łatwość wdrożenia, optymalizacja czasu i kosztów).
  • Możliwość łatwego tworzenia wielu wersji językowych sklepów, w celu realizacji strategii globalnej sprzedaży.
  • Rozbudowane natywne funkcje w panelu administracyjnym Magento pozwalające w łatwy sposób zarządzać produktami, katalogiem, filtrami oraz stronami CMS.
  • Możliwość integracji z programami zewnętrznymi (w tym wypadku ERP SAP).

Dwukierunkowa integracja z SAP

Wraz z rosnącą popularnością sklepu BISON, pojawiła się potrzeba automatyzacji procesów, aby przyspieszyć i ułatwić obsługę klientów. Dlatego zapadła decyzja o dwustronnej integracji z SAP. Wszystkie złożone w sklepie internetowym zamówienia są automatycznie przekazywane do systemu SAP (m.in. dane rozliczeniowe i wysyłkowe klienta, forma płatności). Natomiast w drugą stronę – z systemu ERP do Magento – są przekazywane dane o stanach magazynowych produktów, ich cenach, itp.

 

Wdrożenie multi store Magento

Wdrożenie "niezależnych" 5 sklepów (Polski, Brytyjski, Włoski, Niemiecki, USA) zarządzanych z jednej instancji Magento.
Sklepy mają różne wersję językowe oraz możliwość wyboru waluty:

  • Sklep PL - język ENG (waluta EUR, PLN) i PL
  • Sklep GB - język ENG - waluta EUR i GBP
  • Sklep ITA - język IT, FRA, SPA, ENG - waluta EUR
  • Sklep GER - język GER, ENG - waluta EUR
  • Sklep US - język ENG - waluta USD
phone Bison

Wdrożenie modułu GeoIPRedirect

Możliwość przekierowywania klientów, zmiany waluty i języka w zależności od lokalizacji (adresu IP) odwiedzającego.

  • sprzedaż międzynarodowa
  • dopasowanie języka
  • dopasowanie waluty
phone

Wygodne zarządzanie etykietami

Wdrożenie autorskiego modułu Easy Labels Pro pozwalającego na oznaczanie etykietami produktów:

  • promocje
  • bestsellery
  • nowości
  • wyprzedaże
phone

Funkcje B2B

Wdrożenie multi source inventory

Funkcji pozwalającej na zarządzanie wieloma magazynami w sklepie, dzięki czemu w dużym stopniu został spełniony cel biznesowy dotyczący możliwości globalnej sprzedaży (obecnie funkcja wyłączona, BISON korzysta z jednego magazynu)

Dodawanie produktów do koszyka za pomocą pliku CSV

Wdrożenie funkcji pozwalającej na szybki zakup po przez import pliku z numerami SKU. Klient importując plik stworzony w arkuszu kalkulacyjnym z wypełnionymi SKU i ilościami jest w stanie w szybki sposób dodać żądane produkty do koszyka, co jest dużym ułatwieniem dla klientów biznesowych posługujących się numerami SKU i robiących zakupy w wyższych ilościach.

Indywidualne obliczenia podatkowe

Funkcja liczenia podatku dla wybranych grup klienckich na podstawie wybranego kraju docelowego na karcie produktu oraz wybranego magazynu dostawy ( funkcja została zmodyfikowana, ponieważ BISON wysyła obecnie tylko z jednego magazynu)

Obsługa powdrożeniowa

Po udanym uruchomieniu nowej odsłony BISON, klient zdecydował się na kontynuowanie współpracy.

Obsługa powdrożeniowa zawiera rozwojowe prace doradcze, graficzne, programistyczne, hosting Magento na dedykowanym serwerze OVH oraz jego administrację.

Dodatkowo klient zabezpieczony jest umową SLA zapewniającą szybki czas reakcji na pojawiające się zgłoszenia.

-60% skrócony czas obsługi zamówienia

-60%

skrócony czas obsługi zamówienia

-40%

-40%

zmniejszony bounce rate na mobile

60 obsługiwanych rynków

60

obsługiwanych rynkow

Chcesz więcej?

Sprawdź pozostałe realizacje.

Realizacje