Magento liderem wśród platform e-commerce

E-commerce, Marketing, Project management

Magento już trzeci rok z rzędu króluje wśród platform e-commerce. Platforma zajęła 1. miejsce w kategorii Leaders 2019 raportu Magic Quadrant for Digital Commerce Platforms.

Co oceniał raport Gartnera?

W zestawieniu uwzględniono 13 platform e-commerce. Obok Magento znalazły się m.in. Shopify, SAP, Salesforce, BigCommerce czy Oracle. Oprogramowania konkurowały ze sobą w 4 kategoriach:

  1. Challengers – koncentrując się na mniejszej liczbie branż, obszarów geograficznych oraz metod wdrażania technologii i modeli biznesowych. Inwestują w innowacje kluczowe dla ich rynków docelowych.
  2. Leaders – często to właśnie oni zawieszają konkurencji poprzeczkę, zapewniając szeroki wachlarz usług i funkcjonalności handlowych.
  3. Niche Players – zajmują się wąskim zakresem rynku wyznaczanym przez przemysł, handel cyfrowy GMV, wielkość firmy, region czy możliwości technologiczne. Zapewniają opłacalne rozwiązania dla mniejszych firm użytkowników końcowych oraz wschodzących rynków.
  4. Visionaries – w największej mierze odpowiadają za włączanie innowacji oraz nowych technologii do swoich platform. Najaktywniej stosują też kreatywne strategie cenowe. To dostawcy, którzy stworzyli sobie na rynku nieocenioną niszę i najczęściej przyciągają nowych klientów.

Specjaliści firmy Gartner skupili się głównie na tym, jak poszczególne platformy koncentrują się na technologiach transformacyjnych oraz jak dalece pomagają sprzedawcom realizować cele biznesowe.

W kategorii Leaders 2019 liczyły się m.in.:

  • dynamika wzrostu liczby użytkowników danej platformy,
  • sytuacja finansowa tych użytkowników,
  • szeroka funkcjonalność handlowa dla B2B i B2C,
  • innowacyjne rozwiązania w zakresie handlu elektronicznego dla różnych modeli biznesowych oraz nisz.

Magento liderem e-commerce

Magento zdało egzamin na wszystkich poziomach. W dodatku świetnie wypadło w wymagającym standardzie Innovation. Zgodnie z raportem Gartnera, Magento wiedzie prym w zapewnianiu:

  • szerokiego wachlarza funkcji handlowych, w tym B2C i B2B,
  • rozbudowanych możliwości handlowych w wielu branżach i modelach biznesowych,
  • skalowalności w celu obsługi dużych wolumenów transakcji i wysokiego poziomu przychodów GMW z handlu cyfrowego,
  • wspierania sprzedaży i usług w sposób bezpośredni oraz poprzez ekosystem aplikacji, usług i partnerów do integracji,
  • dodatkowych funkcji aplikacji, które można zintegrować z podstawową platformą handlową,
  • aktualizacji technologii w platformach handlowych, 
  • dostępu do nowych produktów i ich funkcji,
  • możliwości dokonywania inwestycji wewnątrz i na zewnątrz głównych cyfrowych platform e-commerce,
  • tworzenia programów i modułów dedykowanych, które ułatwiają klientom realizację celów biznesowych.

Sukces dzięki Adobe Commerce Cloud

Jedną z najmocniejszych stron Magento Commerce okazała się usługa Adobe Commerce Cloud – zautomatyzowana platforma obsługująca technologie PHP, MySQL, Redis, RabbitMQ i Elasticsearch. Głęboko integruje się z Adobe Analytics Cloud, Adobe Marketing Cloud i Adobe Advertising Cloud i powstała, by dostosować to oprogramowanie do każdego rodzaju i modelu biznesowego (B2B, B2C i B2E).

Rozwiązania wprowadzone w ACC umożliwiają użytkownikom zintegrowanie oraz łatwą obsługę wielu sklepów internetowych na całym świecie. Pozwalają też spersonalizować produkty, usługi czy reklamę w zależności od danego regionu czy kultury.

Oznacza to, że użytkownicy przebywający na stronie sklepu w tym samym czasie, lecz np. w innych lokalizacjach, widzą zupełnie inny zestaw produktów i reklam. Ponadto, dzięki architekturze dostosowanej do wielu witryn, Adobe Commerce Cloud umożliwia projektowanie sklepów na skalę globalną bez zmian konfiguracji.

Z rozwiązań ACC korzystają z powodzeniem takie marki jak HP Inc., AB InBev, Watsco czy Easy Spirit. Dzięki nim sprawniej komunikują się z klientami na całym świecie, zapewniając im na każdym kanale najlepszą możliwą obsługę dostosowaną do indywidualnych potrzeb.

Sprawdź pełny raport Gartner Inc.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *