Desktop frame PITLOCK - PC
Mobile frame PITLOCK - mobile
Tablet frame PITLOCK - tablet

PITLOCK

Niemiecka firma PITLOCK produkuje zaawansowane zabezpieczenia antykradzieżowe do rowerów.

W przeciwieństwie do tradycyjnych zapięć rowerowych chroni nie tylko rower jako całość, ale także poszczególne cenne elementy roweru, jak np. przerzutki, hamulce czy koła.

Instalacja zabezpieczeń trwa tylko kilka minut, a odblokować można je tylko zakodowanym kluczem.

Chociaż PITLOCK obsługuje klientów z całego świata, to kluczowy jest rynek niemiecki.

Zakres prac

  • Migracja z Magento 1 na Magento 2
  • Wdrożenie funkcjonalności B2B dla dystrybutorów
  • Zaprojektowanie nowego User Experience
  • Uruchomienie firmowego bloga
  • Opracowanie intuicyjnego drzewa kategorii
  • Integracja z systemem ERP

Wyzwania PITLOCK

Firma PITLOCK prowadziła sprzedaż zabezpieczeń antykradzieżowych za pomocą sklepu internetowego wykorzystującego Magento 1.

Ponieważ zbliżał się koniec wsparcia Magento 1, a jego interfejs nie był dostosowany do prezentacji skomplikowanych produktów oferowanych przez PITLOCK, zapadła decyzja o migracji do Magento 2.

Ewentualne pozostanie z Magento 1 bez jego dalszej aktualizacji było ryzykowne z punktu widzenia bezpieczeństwa (brak łatania luk) jak i ciągłości biznesu (możliwość nieodwracalnych w skutkach awarii).

Projekt polegał nie tylko na przeniesieniu istniejącego sklepu, ale także na jak najlepszym wykorzystaniu funkcjonalności nowej wersji silnika Magento i zapewnieniu możliwości dalszego rozwoju w przyszłości.

Jednym z ważnych punktów było stworzenie oddzielnej wersji B2B sklepu, ułatwiającej sprzedaż zabezpieczeń poprzez sieć dystrybutorów.

Mogą oni zarejestrować się poprzez formularz i po zaakceptowaniu przez zespół obsługujący sklep internetowy znaleźć się na mapie prezentującej lokalizację dystrybutorów. Każda firma współpracująca otrzymuje indywidualny rabat.

PITLOCK zdecydował się na współpracę z Aurora Creation, ponieważ oczekiwał partnerskiej współpracy i proaktywnego proponowania rozwiązań wymienionych wyzwań.

Analiza przedwdrożeniowa

Przed rozpoczęciem projektu miała miejsce szczegółowa analiza przedwdrożeniowa.

Jej celem jest zebranie, usystematyzowanie i analiza potrzeb biznesowych klienta w celu wykorzystania najlepszych możliwych rozwiązań e-commerce. Analiza techniczna to opis wykorzystanych w projekcie technologii i wymiany informacji między systemami, które umożliwią realizację celów biznesowych.

Podczas warsztatów prowadzonych przez certyfikowanego Senior Project Managera omawiano następujące obszary projektu:

  • design – analiza aktualnego wyglądu, a także User Experience sklepu internetowego i określenie wstępnych wymagań nowego wyglądu i architektury informacji
  • technologia – analiza dotąd stosowanego silnika Magento 1 i określenie najważniejszych funkcji dla klientów B2C oraz B2B, w tym integracje z ERP, systemami płatności czy wysyłki
  • sposób dalszej pracy – jak będzie wyglądał projekt wdrożeniowy.

Wynikiem analizy jest przejrzysty dokument, z którego można korzystać przez cały okres trwania projektu. Zapewnia on transparentność i wyrównuje wiedzę wszystkich osób odpowiedzialnych za sukces projektu.

Projektowanie

Jednym z powodów rezygnacji z Magento 1 był niezbyt atrakcyjny design. Magento 2 pozwala na o wiele większą swobodę w projektowaniu.

Pierwszym krokiem w projektowaniu było stworzenie od początku user journey, czyli ścieżki, po której użytkownik porusza się po stronie.

Aby ułatwić nawigację od nowa opracowaliśmy od nowa architekturę informacji, sposób dzielenia produktów oraz opcje filtrowania.

Również nowe drzewo kategorii jest bardziej przyjazne dla odbiorcy strony.

Wszystko to miało na celu ułatwienie klientom poruszania się po sklepie. 

Po stworzeniu założeń witryny przeszliśmy do stworzenia makiety strony.
Jest to etap, w którym rozrysowujemy układ poszczególnych elementów, na czarno-białych szkicach, które można łatwo modyfikować.

Dopiero po uzyskaniu finalnej kompozycji poszczególnych elementów przeszliśmy do tworzenia docelowego wyglądu strony, czyli nałożenia na szkielet brandindu: kolory, czcionki, style, grafiki, itp. 

Zmienił się też sposób prezentowania produktu.

Aby był bardziej atrakcyjny zdecydowaliśmy się na pokazanie i wyeksponowanie ich w użytkowaniu, tzn. zainstalowanych na rowerze.

Pozwala to lepiej zrozumieć innowacyjną ideę produktu i unikalny sposób jego działania.

Nowy sklep internetowy wymagał bardzo duży pracy w obszarze projektowania wyglądu, co pozwoliło głęboko zmodyfikować standardowy wygląd Magento.

Wdrożenie Magento 2

Wdrożenie Magento 2 wymagało zainstalowania nowej aplikacji od podstaw, ponieważ nie jest możliwa bezpośrednia aktualizacja starszej wersji.

Po zainstalowaniu przystąpiliśmy do procesu konfiguracji: formy płatności dostępne dla klientów, waluty, w których jest prezentowana oferta, wersje językowe, itp.

Następnym krokiem była implementacja przygotowanej wcześniej szaty graficznej.

Zaletą Magento 2 jest bogaty wybór gotowych do użycia dodatkowych modułów – zarówno komercyjnych jak i w modelu open source. Zastosowanie gotowych modułów pozwala skrócić czas wdrożenia. 

Kolejnym krokiem po uruchomieniu i konfiguracji dodatkowych modułów przyszedł czas na migrację danych z dotyczasowej wersji sklepu.

Przeniesiony został nie tylko katalog produktów i ich opisy, ale przede wszystkim konta użytkowników: ich dane, dotychczasowa historia zakupów, itp.

Integracja z ERP Orgamax

Jednym z istotnych elementów projektu była integracja nowego sklepu internetowego z niemieckim systemem ERP Orgamax.

W celu zmniejszenia kosztów miesięcznej obsługi i skrócenia czasu developmentu wykorzystaliśmy gotowy moduł.

Dzięki integracji zamówienia klientów i ich dane są automatycznie wysyłane do systemu ERP w celu wystawienia odpowiednich dokumentów handlowych.

Optymalizacja i start

W pełni przygotowany do działania sklep został uruchomiony w środowisku testowym i przeszedł szczegółową weryfikację, aby upewnić się, że nie zawiera błędów.

Dokonaliśmy również jego optymalizacji, zarówno pod kątem SEO, szybkości działania, ale również bezpieczeństwa.

Dopiero po upewnieniu się, że wszystkie funkcje związane z zabezpieczeniem są odpowiednio skonfigurowane, gotowy sklep został uruchomiony w środowisku produkcyjnym.

Rezultaty

  • PITLOCK oprócz internetowego kanału sprzedaży B2C ma teraz również kanał B2B
  • Strona ma nowoczesny design prezentujący dość nietypowy i skomplikowany produkt, jakim są zaawansowane zabezpieczenia antykradzieżowe do rowerów
  • Nowa strona działa o wiele szybciej od poprzedniej wersji
  • UX nowego sklepu internetowego jest bardzo wysoki
  • Na stronie znalazła się mapa dystrybutorów, do której klienci mogą się samodzielnie dopisywać
  • Nowoczesna platforma Magento 2 jest stale rozwijana i dzięki niej sklep internetowy PITLOCK jest  gotowy na dalszy rozwój  sprzedaży

Chcesz więcej?

Sprawdź pozostałe realizacje.

Realizacje