Profoods
Profoods to polska firma działająca w obszarze sprzedaży suplementów diety w sieci. Profoods oferuje klientom szeroką gamę suplementów tylko od certyfikowanych producentów. Klienci cenią Profoods nie tylko za bogatą ofertę i jakość, ale też za szybkość obsługi, wygodę i doradztwo przy zakupie.
Zakres prac
- Analiza potrzeb, dobór narzędzi, planowanie
- Indywidualny projekt UX/UI
- Wdrożenie sklepu Progressive Web App (PWA) przy użyciu Vue Storefront
- Wdrożenie platformy ecommerce Magento 2
- Integracja z PayU, Pocztą Polską i Paczkomatami
- Konfiguracja GTM, Google Analytics Ecommerce Tracking
- Konfiguracja serwera dedykowanego
Efekty
Cele projektu
Przed rozpoczęciem projektowania i programowania, zbadaliśmy potrzeby marki Profoods oraz określiliśmy kryteria sukcesu projektu.Zdefiniowaliśmy cele biznesowe oraz dobraliśmy odpowiednią technologię do ich osiągnięcia: Magento 2 oraz Vue Storefront.
Dobór technologii miał na celu:
- dostarczenie szybkiego i intuicyjnego interfejsu sklepu
- optymalizację czasu ładowania, ograniczenie bounce rate, czyli współczynnika odrzuceń
- optymalizację pod kątem wyszukiwarki Google (SEO)
- zwiększenie udziału ruchu i zakupów na urządzeniach mobilnych.
Integracje z systemami zewnętrznymi
Aby zapewnić klientom wygodne zakupy sklep został zintegrowany z popularnymi usługami:
- płatności internetowe: PayU oraz BLIK
- obsługa przesyłek: Poczta Polska i Paczkomaty
Wygodne zarządzanie wysyłką
Serwis BaseLinker umożliwiający integrację sklepów internetowych z wieloma zewnętrznymi serwisami pomógł nam wdrożyć usługę dostawy od wielu przewoźników, umożliwiając pojedyncze i masowe nadawanie paczek.
- Pojedyncze lub masowe nadawanie paczek
- Integracje z wieloma firmami wysyłkowymi
- Śledzenie statusu paczki
- Przekazywanie numeru nadania do marketplace i sklepu
Dobór technologii
Dlaczego Magento 2?
Marka Profoods ma ambitne plany ekspansji. Dzięki wdrożeniu elastycznej platformy Magento 2 mamy pewność, że oprogramowanie jest gotowe na rozwój oferty i rosnącą liczbę klientów. Ta nowoczesna i wciąż rozwijana platforma będzie się doskonale sprawdzała jeszcze przez wiele lat.
Pozostałe zalety Magento:
- Rozbudowane funkcjonalności – bazowa wersja Magento 2 posiada bardzo szeroką gamę funkcjonalności, które można dodatkowo rozbudować dzięki gotowym do użycia modułom z Magento Marketplace. Umożliwia to obniżkę kosztów i przyspiesza proces rozbudowy sklepu o nowe funkcjonalności.
- Optymalizacja SEO – Magento umożliwia pełne dostosowanie do wymagań SEO.
- Integracje – architektura systemu oraz dostępne moduły pozwalają zintegrować sklep z dowolnym systemem zewnętrznym posiadającym API.
- Open-source – otwarte oprogramowanie to dostęp do dużej liczby developerów i agencji mogących zaopiekować się projektem.
Dlaczego PWA?
Szukaliśmy technologii, która zapewni największą możliwą szybkość działania sklepu.
Oczywistym wyborem było PWA (Progressive Web Apps), które z założenia umożliwia:
- Zwiększenie sprzedaży – dzięki postawieniu przede wszystkim na użytkowników smartfonów oraz dużej szybkości ładowania.
- Dostępność na każdej platformie i urządzeniu – PWA zapewnia działanie zbliżone do działania aplikacji mobilnych bez względu na urządzenie i system operacyjny.
- Działanie w trybie offline – oferta sklepu dostępna jest również kiedy użytkownik utraci połączenie z Internetem.
- Wyższe pozycje w Google – w roku 2021 Google dostosowuje swój algorytm biorąc pod uwagę szybkość działania strony i wskaźniki Core Web Vitals.
Dlaczego Vue Storefront?
Po decyzji o wdrażaniu PWA przeanalizowaliśmy dostępne rozwiązania oparte o wiodące technologie frontendowe takie jak React oraz Vue.
Vue Storefront było jedynym wysoce rozwiniętym narzędziem w pełni zintegrowanym z Magento 2.
Inne cechy Vue Storefront:
- Szybki czas wdrożenia – rozwiązanie posiada solidną bazę z której możemy skorzystać zamiast kodować funkcjonalności od początku.
- Łatwość w dostosowywaniu wyglądu – podejście komponentowe i odseparowanie warstwy wyglądu od warstwy logicznej umożliwia łatwą modyfikację interfejsu użytkownika sklepu.
Po udanym wdrożeniu Profoods, zostaliśmy oficjalnym partnerem Vue Storefront.