10 powodów, dla których Magento sprawdzi się w branży odzieżowej

E-commerce, Magento Handbook

Branża odzieżowa, z uwagi na swoją specyfikę, jest niezwykle wymagająca dla platform e-commerce’owych. Wraz z rozwojem brandu rynek stawia przed firmą coraz to nowsze wymagania odnośnie wrażeń zakupowych klientów i możliwości personalizacji produktów. Magento, jako narzędzie niezwykle rozbudowane, ale jednocześnie doskonale nadające się do dostosowywania, idealnie spełnia rolę oprogramowania, któremu warto powierzyć rozwój swojego sklepu.

Z Magento korzystają takie znane marki jak:

  • Nike,
  • Christian Louboutin,
  • Reserved,
  • Victoria Beckham,
  • Agent Provocateur,
  • PrettyLittleThing,
  • Kurt Geiger,
  • 4F.
www.reserved.com 

Przygotowaliśmy również pełną listę polskich sklepów zbudowanych na platformie Magento. Możesz znaleźć ją na naszej stronie.

Dlaczego uznane marki decydują się zatem na Magento? Zapoznaj się z 10 najważniejszymi cechami tej platformy, dzięki którym świetnie sprawdza się ona w branży odzieżowej.

1. Elastyczna nawigacja

Magento, ze względu na łatwość rozbudowy i dostosowywania, umożliwia zbudowanie rozwiązań nawigacyjnych ograniczonych jedynie wyobraźnią.

Przykładowe rozwiązania natywne (wbudowane w silnik Magento) lub modyfikacje, jakie można wprowadzić w elementach nawigacyjnych:

  1. Menu:
  • podążanie za przewijaniem ekranu,
  • zdjęcia zmieniające się w zależności od wybranej kategorii,
  • dowolna ilość zagnieżdżeń podkategorii,
  • dodatkowe banery promocyjne w dowolnych miejscach menu.
  1. Rozbudowane opcje filtrowania wielokrotnego wyboru po:
  • rozmiarach,
  • kolorach,
  • markach,
  • dowolnych innych atrybutach.
  1. Nieskończone opcje sortowania produktów w kategoriach po:
  • cenie,
  • dacie dodania produktu,
  • wielkości sprzedaży produktu,
  • ilości wyświetleń produktu,
  • dowolnej innej wartości,
  • dowolnemu połączeniu powyższych cech, z nadaną im odpowiednią wagą do zaawansowanego wyliczania pozycji produktu na listingu.
  1. Możliwości i personalizacje mini-koszyka:
  • wyświetlanie rozbudowanego mini-koszyka na każdej stronie sklepu,
  • umożliwienie szybkich modyfikacji zamówienia, dodania produktów do listy życzeń lub porównywarki produktów oraz przejście do koszyka lub bezpośrednio do procesu zakupowego
  • “przypięcie” mini-koszyka do ekranu, aby podążał za przewijaniem strony.
  1. Inne modyfikacje ułatwiające nawigację:
  • własne widgety z produktami i listingi, które można umieścić w dowolnym miejscu sklepu,
  • paski promocyjne na stronie głównej lub innych witrynach sklepu,
  • liczniki promocji przyciągające uwagę klientów i zachęcające do zakupu.

Wprowadzenie takich rozwiązań nie musi być wcale drogie. Na Magento Marketplace można znaleźć gotowe i sprawdzone moduły zawierające takie funkcjonalności, również naszego autorstwa.

www.kinga.com.pl

2. Typy produktów

Cechą charakterystyczną branży fashion jest mnogość opcji konfiguracyjnych produktów. Różne rozmiary, kolory czy wzory, komplety czy pełne zestawy produktów – to wszystko stawia bardzo wysokie wymagania względem oprogramowania. Kluczowe jest to, aby w przystępny sposób zaprezentować klientowi pełną gamę produktu i dać mu możliwość łatwego wyboru interesujących go opcji. Tu z pomocą przychodzi różnorodność typów produktów platformy Magento.

Produkty konfigurowalne (Configurable products)

Produkty konfigurowalne umożliwiają zgrupowanie pojedynczych, niemal identycznych produktów prostych w jeden zorganizowany produkt. Wyobraźmy sobie sytuację, gdzie mamy jeden model koszulki, z wieloma kolorami i rozmiarami do wyboru, ale tymi samymi pozostałymi cechami, łącznie z opisem. Pozostawienie tego modelu w postaci zwykłych pojedynczych produktów (w Magento nazywanych produktami prostymi) wiąże się z:

  • “bałaganem” na listingach – czy chciałbyś zobaczyć ten sam model koszulki wypełniający 2 strony kategorii?
  • brakiem informacji o innych opcjach produktu na karcie produktu.

W Magento wystarczy wszystkie te produkty dodać jako składniki produktu konfigurowalnego, wyłączyć ich widoczność pojedynczo i voilà, mamy piękny produkt agregujący wszystkie dostępne opcje i pokazujący je w sposób niezwykle przystępny i intuicyjny.

koszulkowo.com

Zestawy produktów (Bundle products)

Niezwykle popularnym trendem jest wykorzystywanie lookbooków jako formy prezentacji produktów. Jednak ich potencjał nie zostałby w pełni wykorzystany, gdyby nie było możliwości zakupienia całego zaprezentowanego zestawu odzieży. Tutaj również niezwykle pomocne okazuje się Magento.

Kupno całego kompletu ubioru męskiego na wesele? Nic prostszego. Wybieramy muszkę lub krawat (oczywiście z możliwością wybrania koloru lub wzoru), do tego rozmiar marynarki, kolor i rozmiar koszuli, rozmiar spodni, kolor i rozmiar butów. Wszystko to na jednej karcie produktu, czysto, prosto i przejrzyście. W parę sekund jesteśmy już w koszyku i finalizujemy zakup.

Posiadamy już dowolny z tych składników? Żaden problem, wybrany produkt możemy pominąć i zakupić mniejszy zestaw. Im więcej składników zakupimy, tym większy rabat otrzymujemy.

Myślę, że każdy, kto pracuje przy Magento, bez wahania przyzna, że struktura produktów jest jedną z największych mocy tej platformy.

Więcej o typach produktów w Magento możesz przeczytać tutaj.

3. Atrybuty produktów i ich zestawy

  1. Ułatwiają filtrowanie produktów na listingach.

Pierwszą rzeczą, którą robi większość klientów przeglądających kategorie produktowe, jest dostosowanie filtrowania do swoich preferencji. Zwykle jest to zawężenie produktów do tych, które mają poszukiwany przez nas rozmiar, kolor, krój. Magento umożliwia włączenie filtrowania po dowolnych atrybutach przypisanych do produktu. Możemy więc wybrać tylko te atrybuty, które są faktycznie przydatne, a to znacznie ułatwia klientowi poruszanie się po sklepie.

  1. Wzbogacają opis produktu o niezbędne informacje.

Klient, który na karcie produktu nie znajdzie wszystkich potrzebnych mu informacji, zrobi na pewno jedną z dwóch rzeczy:

  • Podejmie kontakt ze sklepem, w celu uzyskania większej ilości informacji,
  • Poszuka innego sklepu, który dostarczy mu pełnych informacji.

Oba te zachowania z punktu widzenia biznesu są niekorzystne. Kontakt ze sklepem może nie być natychmiastowy (np. przy dużej ilości zapytań mailowych) i kupujący może już stracić impuls zakupowy, a dodatkowo każde zapytanie to czas poświęcony na jego procesowanie, a więc koszt pracownika. Dlatego niezwykle ważne jest, aby każdy produkt posiadał wszystkie informacje potrzebne klientowi do podjęcia decyzji zakupowej od razu.

W czasach, kiedy opis produktu w pierwszej kolejności jest optymalizowany pod SEO, to właśnie atrybuty produktów mają za zadanie dostarczać suchej informacji o specyfikacji produktu, czyli z jakiego materiału jest wykonany, jakie są jego wymiary czy waga.

Magento w sposób niezwykle przystępny systematyzuje temat atrybutów produktowych oddając do dyspozycji osób zarządzających sklepem nie tylko niezwykle rozbudowane atrybuty, ale również ich zestawy.

Oczywistym jest, że koszula męska, będzie posiadała zupełnie inny zestaw cech, niż damskie skarpety. Magento pozwala nam stworzyć gotowe zestawy, dzięki czemu dodając nowy produkt mamy pewność, że zawarte na karcie produktu informacje o nim będą przydatne i dostosowane do produktu.

4. Narzędzia do zwiększania wartości zamówienia

Magento pozwala na wyświetlanie produktów powiązanych, up-sellingowych oraz cross-sellingowych, w dowolnym miejscu sklepu. Po odrobinie czasu spędzonym na konfiguracji, jesteśmy w stanie pokazać na karcie produktu produkty z tej samej kategorii produktowej i cenowej (produkty powiązane), ale również te nieco droższe (tzw. up-selling), natomiast na stronie koszyka możemy wyświetlić produkty komplementarne, aby podnieść wartość zamówienia.

Co prawda automatyzacja produktów wyświetlanych jako cross-sellingowe, powiązane lub up-sellingowe natywnie występuje jedynie w płatnej wersji Magento 2 Commerce, jednak na rynku jest sporo wysokiej klasy modułów, które umożliwiają odtworzenie tych funkcji również w wersji Open Source (darmowej). Dzięki zastosowaniu jednego z nich nie musimy ręcznie budować powiązań produktów, a jedynie stworzyć odpowiednie reguły, które automatycznie wybiorą produkty za nas. W ten sposób w kilka kliknięć jesteśmy w stanie np. na kartach produktów wszystkich spódnic pokazać kolekcję bluzek tego samego producenta.

www.kinga.com.pl

5. Wydajność i skalowalność

Kolejne etapy rozwoju sklepu będą wiązały się z większą ilością produktów, większym ruchem na stronie oraz nowymi funkcjonalnościami. Nieodpowiednio dobrane rozwiązanie może zatem przeszkodzić w dalszych planach postępu. Jak na to jest przygotowana omawiana platforma?

Magento napędza jedne z największych sklepów na świecie (np. Nike lub Reserved), które z pewnością nie narzekają na niską ilość zamówień. Sklepy z takiej branży muszą być gotowe na wzmożony ruch w najgorętszych okresach sezonu, kampanie marketingowe i nowe wydania kolekcji.

Magento świetnie radzi sobie w takich sytuacjach. Jego elastyczna architektura pozwala na praktycznie nieograniczone możliwości dostosowywania sklepu do własnych potrzeb. Dodatkowe narzędzia serwerowe takie jak FastlyCDN, Varnish, Redis znacznie zwiększają prędkość wczytywania stron sklepu, a aplikacje New Relic czy Blackfire pozwalają na monitorowanie jakości sklepu i szybkie reagowanie na wykryte problemy.

6. Funkcje segmentacji klientów

Funkcja segmentacji klientów oferuje sprzedawcom dwie podstawowe korzyści. Są to:

  1. Możliwość segmentacji grup klientów na podstawie ich zachowań zakupowych (np. klientki, które wielokrotnie zakupiły określony typ sukienki).
  2. Możliwość dostosowania promocji dla danego typu klientów (np. wyświetlanie ukierunkowanych zdjęć lub treści związanych z tym, co klient kupił).

Rozwiązanie to może przynieść wiele korzyści dużym markom modowym i lifestylowym, które chcą spersonalizować user experience dla swoich stałych klientów. Segmentacja klientów jest standardowo dostępna jedynie w płatnej wersji Magento, jednak tu również z pomocą przychodzą wysokiej jakości rozszerzenia dostępne na rynku, które pozwalają na odtworzenie tych funkcjonalności w wersji darmowej.

7. Integracje

Solą e-commerce są integracje z narzędziami niezbędnymi do efektywnego prowadzenia biznesu. Natywne Magento posiada wiele integracji, które po wstępnej konfiguracji są gotowe do wykorzystania w sklepie, np.:

  • Google Analytics,
  • Paypal,
  • Klarna,
  • FedEx,
  • DHL.

Dodatkowo, prawie każdy większy dostawca usług posiada dedykowane wtyczki do Magento, które bezpłatnie udostępnia dla swoich klientów. Dzięki temu integracja Magento z firmami kurierskimi, systemami płatności, hurtowniami, platformami marketplace, mechanizmami marketing automation czy narzędziami analitycznymi nie przysparza żadnych trudności.

8. Open source

Programiści Magento cenią sobie platformę za wolny dostęp do kodu źródłowego. Daje to im mnóstwo możliwości do tworzenia niestandardowych rozwiązań dla sklepów o zróżnicowanych wymaganiach.

Magento jest platformą open-source’ową, więc można z niej korzystać bezpłatnie. Małe i średnie przedsiębiorstwa mogą również zdecydować się na tę efektywną platformę, ponieważ nie muszą płacić za licencję. Oczywiście istnieje wersja Commerce, jednak i ta darmowa zawiera wiele bogatych funkcji, dodatkowo wspomaganych przez gotowe moduły i bardzo rozbudowane community.

9. Dostosowanie do mobile i PWA

Ludzie chcą robić zakupy w najwygodniejszy dla nich sposób. Jeśli zobaczą w telewizji lub w mediach społecznościowych ubranie, które im się spodoba, zapewne zaczną go szukać na swoim telefonie.

Front Magento 2 jest zbudowany w technologi Full-RWD, dzięki czemu jest w pełni dostosowane do urządzeń mobilnych i pomagaja sprzedawcom dostarczyć wyjątkowe user experience na wszystkich platformach.

Dodatkowo Magento bierze pod uwagę najnowsze trendy takie jak PWA, które umożliwia sprzedawcom łatwe tworzenie progresywnych aplikacji internetowych. Oferują one użytkownikom mobilnym doświadczenie takie jak na zwykłej aplikacji jednak z udoskonaleniami w zakresie SEO, konwersji i wydajności strony.

Więcej o PWA w Magento możesz dowiedzieć się tutaj.

10. Zarządzanie wieloma sklepami z jednego poziomu

W Magento można skonfigurować różne sklepy i wygodnie nimi zarządzać.

Jesteś w stanie kontrolować stany magazynowe, zamówienia, opłaty i dane klientów, wykorzystując jeden panel admina. Każdy sklep może mieć odrębny szablon i układ. Osobne sklepy mogą także działać na dobranej subdomenie. Da się je także podzielić ze względu na wersje językowe.

Prostota kontrolowania sklepów z jednego poziomu znacznie ulepsza organizację pracy. Jest to jeden z powodów, dla których duże marki wybierają Magento.

Struktura hierarchii budowy sklepów (tzw. scope) na pierwszy rzut oka może się wydawać dość skomplikowana, jednak po bliższym poznaniu systemu Magento dochodzimy do wniosku, że podział:

Global -> Witryna (Website) -> Sklep (Store) -> Widok Sklepu (Store View)

jest bardzo dobrze przemyślany i umożliwia efektywne zarządzanie takimi obszarami sklepu jak:

  • produkty,
  • kategorie,
  • metody wysyłki,
  • formy płatności,
  • podatki,
  • użytkownicy.

Przykłady sklepów odzieżowych zbudowanych na Magento

Aurora Creation może poszczycić się wdrożeniem sklepu Koszulkowo. Znajdziemy na nim setki tysięcy produktów prostych, których nie widać na pierwszy rzut oka – są zaimplementowane w bardzo rozbudowanych strukturach produktów konfigurowalnych. Klienci przy zakupie t-shirta mogą dobrać rozmiar, wzór, kolor oraz spersonalizowany nadruk. Niejednokrotnie w ten sposób zamawiane są produkty, których tak naprawdę nie ma na stanie magazynu. Platforma Magento umożliwia realizację takich zaawansowanych procesów sprzedażowych.

koszulkowo.com

Podsumowanie:

Magento jest platformą “skrojoną” idealnie pod wymagania współczesnej branży fashion. Większość jej wygórowanych wymagań pokrywają standardowe funkcje oprogramowania, a wszelkie luki można wypełnić albo jednym z niemal 5000 (stan na połowę czerwca 2019 roku) rozszerzeń dostępnych na oficjalnym sklepie z modułami Magento Marketplace albo dedykowanymi rozwiązaniami przygotowanymi przez doświadczone Software House’y specjalizujące się we wdrożeniach Magento. Dodając do tego fakt, że podstawowa licencja Magento (wersja Open Source) jest darmowa, możemy śmiało założyć, że w chwili obecnej Magento jest jednym z najlepszych rozwiązań e-commerce dla branży fashion.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *