magento reguly katalogowe 2

Jak wprowadzać promocje w sklepie na Magento 2?

E-commerce, Magento Handbook

Prowadzenie sklepu internetowego wymaga stałej analizy rynku, wyprzedzania konkurencji i zapewniania klientom najlepszych możliwych ofert. Jeżeli posiadasz platformę sprzedażową na Magento 2 – bez przeszkód możesz tego dokonać. System posiada szereg funkcji, dzięki którym możesz wprowadzić konkurencyjne rabaty i promocje.

Przygotowaliśmy cykl wpisów, które przekazują najważniejsze cechy narzędzi dostępnych w Magento 2, a także opisują w jaki sposób wdrożyć je we własnym sklepie internetowym.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • jakie promocje i rabaty można stosować w sklepie na Magento 2
  • jakie występują reguły katalogowe
  • jak stworzyć reguły katalogowe w Magento 2
  • jakie korzyści dla biznesu generuje stosowanie promocji.

Promocje w sklepie na Magento 2

Nie jest tajemnicą, że rabaty cenowe to jedna z najlepszych metod reklamy. W związku z tym niezwykle ważne jest, aby nauczyć się odpowiednio je tworzyć we własnym sklepie internetowym. Na szczęście Magento 2 zapewnia szeroki zakres narzędzi, które pomagają zwiększyć skuteczność tego procesu.

Rodzaje reguł katalogowych

W przypadku, kiedy w Twoim sklepie znajduje się bardzo duża ilość produktów, obniżenie ceny każdego z osobna zajęłoby zbyt wiele czasu. W celu automatyzacji Magento oferuje masowe zarządzanie promocjami w oparciu o wcześniej zdefiniowane warunki.

Reguły katalogowe pozwalają na ustawienie promocji dla wielu produktów wedle ustalonych wcześniej warunków, a widoczne są już z poziomu sklepu. Wykorzystując reguły katalogowe, jesteś w stanie stworzyć rabat na wybraną kategorię produktów, artykuły danego producenta, czy towary o konkretnych cechach np. podobny kolor, model czy rozmiar.

W praktyce może wyglądać to następująco:

  • 20% rabatu na wszystkie torby i plecaki,
  • 50 PLN mniej na każdy pasek w kolorze brązowym,
  • 35% rabatu na wszystkie produkty przez cały weekend.
magento demo katalog produktow

W przypadku tworzenia reguł katalogowych możliwe jest także określenie, dla jakich grup użytkowników dana promocja powinna być widoczna.
Magento wyróżnia 3 grupy klientów:

  • detalicznych,
  • hurtowych
  • niezalogowanych, tj. takich, którzy nie posiadają własnego konta w sklepie.

Oczywiście utworzony rabat, może być zastosowany do wszystkich grup użytkowników jednocześnie.

Jak stworzyć reguły katalogowe w Magento?

Reguły katalogowe znajdują się w panelu administracyjnym Magento -> w kategorii Marketing ->Promotion -> Catalog Price Rule.

Po przejściu do zakładki Catalog Price Rule znajdziesz listę wszystkich reguł katalogowych utworzonych dotychczas w sklepie.

Jeżeli chcesz utworzyć nową regułę katalogową przejdź do zakładki klikając na button “Add New Rule”.

Kolejno uzupełnij podstawowe parametry takie jak:

  • nazwa reguły
  • opis
  • status “aktywny”
  • docelowa witryna obowiązywania reguły
  • grupy odbiorców
  • data obowiązywania
  • opcjonalnie także priorytet reguły, jeżeli występują inne.

W następnym kroku ustal warunki, jakie powinien spełniać produkt, aby mógł zostać objęty nową regułą. W tym etapie możesz zdefiniować, na jakie dokładnie artykuły powinien obowiązywać rabat, np: cała kategoria plecaków i toreb lub tylko koszulki w kolorze czerwonym. Jeżeli nie wskażesz precyzyjnych warunków, promocją zostaną objęte wszystkie produkty w sklepie internetowym.

W ostatnim etapie “Action” określasz jaka akcja powinna zostać podjęta dla produktów spełniających warunki. Dokładnie w tym kroku wybierasz wartość obowiązującej promocji w formie procentowej lub jednostkowej.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się, jak stworzyć reguły katalogowe krok po kroku, obejrzyj krótki tutorial, w którym pokazujemy te działania w przystępny sposób.

Pamiętaj:

Reguły katalogowe dostępne w panelu administracyjnym Magento to tylko funkcje natywne platformy. System jednak umożliwia wprowadzenie własnych, opracowanych reguł czy funkcji dostosowanych do potrzeb sklepu.

Korzyści ze stosowania promocji w sklepie internetowym

Główną i powszechnie znaną korzyścią związaną ze stosowaniem promocji w sklepie online jest zwiększenie sprzedaży. Czy zawsze obniżka cen produktów wiąże się z większą ilością zamówień? Niestety nie.

Na sprzedaż składa się wiele elementów, a w tym: stan techniczny witryny, intuicyjność użytkowania sklepu, marketing produktów czy akcji promocyjnych i w następstwie cena. Jeżeli sklep internetowy ma braki w podstawowych aspektach związanych z poruszaniem się po nim, nawet najlepsza cena nie wpłynie na zwiększenie składanych zamówień.

Jeżeli natomiast zadbasz o wszystkie czynniki, jakie mają wpływ na finalizację zakupów wśród Twoich klientów – stosowanie promocji w sklepie na Magento 2 pozwoli Ci docierać do nowych użytkowników, a także docenić stałych klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.