Magento liderem wśród platform e-commerce
Magento już trzeci rok z rzędu króluje wśród platform e-commerce. Platforma zajęła 1. miejsce w kategorii Leaders 2019 raportu Magic Quadrant for Digital Commerce Platforms.
Jak Magento oceniał raport Gartnera?
W zestawieniu uwzględniono 13 platform e-commerce. Obok Magento znalazły się m.in. Shopify, SAP, Salesforce, BigCommerce czy Oracle. Oprogramowania konkurowały ze sobą w 4 kategoriach:
- Challengers – koncentrując się na mniejszej liczbie branż, obszarów geograficznych oraz metod wdrażania technologii i modeli biznesowych. Inwestują w innowacje kluczowe dla ich rynków docelowych.
- Leaders – często to właśnie oni zawieszają konkurencji poprzeczkę, zapewniając szeroki wachlarz usług i funkcjonalności handlowych.
- Niche Players – zajmują się wąskim zakresem rynku wyznaczanym przez przemysł, handel cyfrowy GMV, wielkość firmy, region czy możliwości technologiczne. Zapewniają opłacalne rozwiązania dla mniejszych firm użytkowników końcowych oraz wschodzących rynków.
- Visionaries – w największej mierze odpowiadają za włączanie innowacji oraz nowych technologii do swoich platform. Najaktywniej stosują też kreatywne strategie cenowe. To dostawcy, którzy stworzyli sobie na rynku nieocenioną niszę i najczęściej przyciągają nowych klientów.
Specjaliści firmy Gartner skupili się głównie na tym, jak poszczególne platformy koncentrują się na technologiach transformacyjnych oraz jak dalece pomagają sprzedawcom realizować cele biznesowe.
W kategorii Leaders 2019 liczyły się m.in.:
- dynamika wzrostu liczby użytkowników danej platformy,
- sytuacja finansowa tych użytkowników,
- szeroka funkcjonalność handlowa dla B2B i B2C,
- innowacyjne rozwiązania w zakresie handlu elektronicznego dla różnych modeli biznesowych oraz nisz.
Magento liderem e-commerce
Magento zdało egzamin na wszystkich poziomach. W dodatku świetnie wypadło w wymagającym standardzie Innovation. Zgodnie z raportem Gartnera, Magento wiedzie prym w zapewnianiu:
- szerokiego wachlarza funkcji handlowych, w tym B2C i B2B,
- rozbudowanych możliwości handlowych w wielu branżach i modelach biznesowych,
- skalowalności w celu obsługi dużych wolumenów transakcji i wysokiego poziomu przychodów GMW z handlu cyfrowego,
- wspierania sprzedaży i usług w sposób bezpośredni oraz poprzez ekosystem aplikacji, usług i partnerów do integracji,
- dodatkowych funkcji aplikacji, które można zintegrować z podstawową platformą handlową,
- aktualizacji technologii w platformach handlowych,
- dostępu do nowych produktów i ich funkcji,
- możliwości dokonywania inwestycji wewnątrz i na zewnątrz głównych cyfrowych platform e-commerce,
- tworzenia programów i modułów dedykowanych, które ułatwiają klientom realizację celów biznesowych.
Sukces dzięki Adobe Commerce Cloud
Jedną z najmocniejszych stron Magento Commerce okazała się usługa Adobe Commerce Cloud – zautomatyzowana platforma obsługująca technologie PHP, MySQL, Redis, RabbitMQ i Elasticsearch. Głęboko integruje się z Adobe Analytics Cloud, Adobe Marketing Cloud i Adobe Advertising Cloud i powstała, by dostosować to oprogramowanie do każdego rodzaju i modelu biznesowego (B2B, B2C i B2E).
Rozwiązania wprowadzone w ACC umożliwiają użytkownikom zintegrowanie oraz łatwą obsługę wielu sklepów internetowych na całym świecie. Pozwalają też spersonalizować produkty, usługi czy reklamę w zależności od danego regionu czy kultury.
Oznacza to, że użytkownicy przebywający na stronie sklepu w tym samym czasie, lecz np. w innych lokalizacjach, widzą zupełnie inny zestaw produktów i reklam. Ponadto, dzięki architekturze dostosowanej do wielu witryn, Adobe Commerce Cloud umożliwia projektowanie sklepów na skalę globalną bez zmian konfiguracji.
Z rozwiązań ACC korzystają z powodzeniem takie marki jak HP Inc., AB InBev, Watsco czy Easy Spirit. Dzięki nim sprawniej komunikują się z klientami na całym świecie, zapewniając im na każdym kanale najlepszą możliwą obsługę dostosowaną do indywidualnych potrzeb.
Sprawdź pełny raport Gartner Inc.