Jak wprowadzać promocje w sklepie na Magento 2?
Prowadzenie sklepu internetowego wymaga stałej analizy rynku, wyprzedzania konkurencji i zapewniania klientom najlepszych możliwych ofert. Jeżeli posiadasz platformę sprzedażową na Magento 2 – bez przeszkód możesz tego dokonać. System posiada szereg funkcji, dzięki którym możesz wprowadzić konkurencyjne rabaty i promocje.
Przygotowaliśmy cykl wpisów, które przekazują najważniejsze cechy narzędzi dostępnych w Magento 2, a także opisują w jaki sposób wdrożyć je we własnym sklepie internetowym.
Z tego artykułu dowiesz się:
- jakie promocje i rabaty można stosować w sklepie na Magento 2
- jakie występują reguły katalogowe
- jak stworzyć reguły katalogowe w Magento 2
- jakie korzyści dla biznesu generuje stosowanie promocji.
Promocje w sklepie na Magento 2
Nie jest tajemnicą, że rabaty cenowe to jedna z najlepszych metod reklamy. W związku z tym niezwykle ważne jest, aby nauczyć się odpowiednio je tworzyć we własnym sklepie internetowym. Na szczęście Magento 2 zapewnia szeroki zakres narzędzi, które pomagają zwiększyć skuteczność tego procesu.
Rodzaje reguł katalogowych
W przypadku, kiedy w Twoim sklepie znajduje się bardzo duża ilość produktów, obniżenie ceny każdego z osobna zajęłoby zbyt wiele czasu. W celu automatyzacji Magento oferuje masowe zarządzanie promocjami w oparciu o wcześniej zdefiniowane warunki.
Reguły katalogowe pozwalają na ustawienie promocji dla wielu produktów wedle ustalonych wcześniej warunków, a widoczne są już z poziomu sklepu. Wykorzystując reguły katalogowe, jesteś w stanie stworzyć rabat na wybraną kategorię produktów, artykuły danego producenta, czy towary o konkretnych cechach np. podobny kolor, model czy rozmiar.
W praktyce może wyglądać to następująco:
- 20% rabatu na wszystkie torby i plecaki,
- 50 PLN mniej na każdy pasek w kolorze brązowym,
- 35% rabatu na wszystkie produkty przez cały weekend.
W przypadku tworzenia reguł katalogowych możliwe jest także określenie, dla jakich grup użytkowników dana promocja powinna być widoczna.
Magento wyróżnia 3 grupy klientów:
- detalicznych,
- hurtowych
- niezalogowanych, tj. takich, którzy nie posiadają własnego konta w sklepie.
Oczywiście utworzony rabat, może być zastosowany do wszystkich grup użytkowników jednocześnie.
Jak stworzyć reguły katalogowe w Magento?
Reguły katalogowe znajdują się w panelu administracyjnym Magento -> w kategorii Marketing ->Promotion -> Catalog Price Rule.
Po przejściu do zakładki Catalog Price Rule znajdziesz listę wszystkich reguł katalogowych utworzonych dotychczas w sklepie.
Jeżeli chcesz utworzyć nową regułę katalogową przejdź do zakładki klikając na button “Add New Rule”.
Kolejno uzupełnij podstawowe parametry takie jak:
- nazwa reguły
- opis
- status “aktywny”
- docelowa witryna obowiązywania reguły
- grupy odbiorców
- data obowiązywania
- opcjonalnie także priorytet reguły, jeżeli występują inne.
W następnym kroku ustal warunki, jakie powinien spełniać produkt, aby mógł zostać objęty nową regułą. W tym etapie możesz zdefiniować, na jakie dokładnie artykuły powinien obowiązywać rabat, np: cała kategoria plecaków i toreb lub tylko koszulki w kolorze czerwonym. Jeżeli nie wskażesz precyzyjnych warunków, promocją zostaną objęte wszystkie produkty w sklepie internetowym.
W ostatnim etapie “Action” określasz jaka akcja powinna zostać podjęta dla produktów spełniających warunki. Dokładnie w tym kroku wybierasz wartość obowiązującej promocji w formie procentowej lub jednostkowej.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się, jak stworzyć reguły katalogowe krok po kroku, obejrzyj krótki tutorial, w którym pokazujemy te działania w przystępny sposób.
Pamiętaj:
Reguły katalogowe dostępne w panelu administracyjnym Magento to tylko funkcje natywne platformy. System jednak umożliwia wprowadzenie własnych, opracowanych reguł czy funkcji dostosowanych do potrzeb sklepu.
Korzyści ze stosowania promocji w sklepie internetowym
Główną i powszechnie znaną korzyścią związaną ze stosowaniem promocji w sklepie online jest zwiększenie sprzedaży. Czy zawsze obniżka cen produktów wiąże się z większą ilością zamówień? Niestety nie.
Na sprzedaż składa się wiele elementów, a w tym: stan techniczny witryny, intuicyjność użytkowania sklepu, marketing produktów czy akcji promocyjnych i w następstwie cena. Jeżeli sklep internetowy ma braki w podstawowych aspektach związanych z poruszaniem się po nim, nawet najlepsza cena nie wpłynie na zwiększenie składanych zamówień.
Jeżeli natomiast zadbasz o wszystkie czynniki, jakie mają wpływ na finalizację zakupów wśród Twoich klientów – stosowanie promocji w sklepie na Magento 2 pozwoli Ci docierać do nowych użytkowników, a także docenić stałych klientów.