magento reguly koszykowe

Jak wprowadzać promocje w sklepie na Magento 2? Część II

E-commerce, Magento Handbook

Jak wiadomo, nic tak nie działa na zwiększenie zainteresowania odbiorców, jak rabat na ulubione produkty. W poprzednim artykule omówiliśmy, jak tworzyć promocje w sklepie na Magento 2, które są widoczne z poziomu katalogu. W drugiej części wpisu wskażemy, jak korzystać z reguł koszykowych, które pozwolą oferować w Twoim eCommerce konkurencyjne kody zniżkowe i rabaty.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • jakie występują reguły koszykowe
  • jak stworzyć reguły koszykowe w Magento 2
  • jak zyska Twój biznes, dzięki oferowaniu promocji.

Rodzaje reguł koszykowych w Magento 2

Przedstawione wcześniej reguły katalogowe przekazują informację o promocji już na poziomie przeglądania oferty sklepu. Jednak to nie wszystkie możliwości, które oferuje Magento. Reguły koszykowe pozwalają na zdefiniowanie warunków, jakie muszą być spełnione przez koszyk użytkownika, aby zostały wykorzystane określone zniżki lub kody rabatowe. Można to zrobić na kilka sposobów w zależności od potrzeb.

Jakie rabaty można tworzyć dzięki regułom koszykowym w praktyce?

  • “kup 2 produkty – trzeci otrzymasz gratis” – po wprowadzeniu do koszyka trzech takich samych artykułów cena zostanie obniżona o kwotę jednego z nich
  • 15% rabatu na całe zakupy po przekroczeniu 150 PLN wartości koszyka
  • darmowa dostawa zakupów od 200 PLN
  • kod rabatowy “LATO” na wybrane produkty np. kolekcja letnia.
przyklad magento reguly koszykowe
źródło: pierrerene.pl

Tworząc rabaty widoczne z pozycji koszyka możesz dowolnie konfigurować odbiorców danej promocji dzieląc ich na:

  • B2B – hurtowych
  • B2C – detalicznych
  • użytkowników niezalogowanych w sklepie.

Pamiętaj także, że wybrana reguła może dotyczyć wszystkich użytkowników odwiedzających Twoją platformę.

Jak stworzyć reguły koszykowe w sklepie na Magento?

Dostęp do reguł koszykowych znajdziesz w panelu administracyjnym Magento, przechodząc do zakładki “Marketing” -> kolejno przez sektor “Promotion” -> wybierając opcję “Cart Price Rules”.

Po przejściu do wybranej strony znajdziesz spis wszystkich dotychczasowych promocji i ich status aktywności.

W celu utworzenia nowej reguły koszykowej wciśnij button “Add New Rule” umieszczony w prawym górnym rogu ekranu.

W następnych krokach uzupełnij niezbędne parametry, takie jak:

  • nazwa,
  • opis,
  • status – jeżeli chcesz, aby Twoja promocja obowiązywała od razu po jej utworzeniu – zaznacz opcję “aktywny”,
  • witryna obowiązywania promocji,
  • grupy odbiorców,
  • kod promocyjny (opcjonalnie) – w zależności, czy do aktywacji promocji wymagasz podania kuponu,
  • czas obowiązywania reguły,
  • priorytet – jeżeli chcesz, aby produkty objęte promocją były widoczne na samej górze kategorii – wyróżnij je wybierając “0”. Priorytety w Magento działają odwrotnie niż można się tego spodziewać – najniższa ranga oznacza najwyższy autorytet. Wraz ze wzrostem wartości obniżana jest istotność działania.
magento panel administracyjny
źródło: wersja demonstracyjna Panelu Administracyjnego Magento

Po uzupełnieniu pierwszej części przejdź do określenia warunków – “Conditions”, jakie powinien spełniać koszyk, aby został objęty regułą. Magento pozostawia sporą ilość atrybutów do wyboru, a w tym m.in.: metoda płatności, ilość wybranych produktów czy kraj dostawy.

W kolejnym kroku przejdź do skonfigurowania akcji – “Actions”, która ma zostać wykonana po spełnieniu warunków koszyka. Spośród dostępnych opcji wybierz tę, która ma obowiązywać dla danej promocji:

  • zniżka procentowa
  • jednostkowa obniżka ceny
  • zmniejszenie wartości całego koszyka o wybraną kwotę.

W sekcji Actions możesz uwzględnić także dodatkowe opcje, takie jak:

  • obowiązywanie rabatu na koszt wysyłki,
  • łączenie wielu promocji.

Po wybraniu akcji przejdź do określenia produktów, jakie mogą zostać objęte regułą koszykową. Magento pozostawia do wyboru pełną listę cech np.: kolor, materiał czy przypisana kategoria.

W następnej sekcji etykiety – “Labels” – możesz utworzyć nazwę promocji, która wyświetli się w koszyku po spełnieniu wszystkich warunków produktów.

Ostatnia karta – “Manage Coupon Codes” powinna zostać uzupełniona, jeżeli oferujesz użytkownikom specjalne kody rabatowe. Sekcja odpowiada za generowanie kuponów, a także umożliwia konfigurację długości i formatu hasła. Dodatkowo możesz sprawdzić dotychczas wygenerowane kody oraz datę ich wykorzystania.

Jeżeli chcesz sprawdzić, jak wygląda proces tworzenia reguły koszykowej w sklepie na Magento 2 – obejrzyj krótki tutorial, w którym obrazowo przedstawiamy wszystkie wyżej wymienione etapy.

Zalety oferowania promocji w sklepie online

Promocje to często stosowana zachęta do zrobienia przez użytkowników zakupów w wybranym sklepie. Obniżka cen nie musi wiązać się z możliwą utratą pełnego zarobku, a może sprawnie zwiększyć średnią wielkość koszyka zakupowego lub przyczynić się do budowy długotrwałych relacji z klientami.

Poznaj zalety oferowania promocji w sklepie online:

  • zwiększenie grona klientów – atrakcyjne kody rabatowe lub czasowe akcje promocyjne to skuteczny chwyt marketingowy, aby dotrzeć do nowych klientów,
  • poprawa konkurencyjności – w obecnych czasach oferta sklepów internetowych jest bardzo bogata, chwila nieuwagi lub zaniedbanie klientów, może doprowadzić do bezpowrotnej rezygnacji z zakupów w Twoim sklepie – zadbaj o swoich odbiorców atrakcyjnymi rabatami, a oni odwdzięczą się systematycznymi zakupami,
  • wypromowanie nowych produktów – ograniczona czasowo promocja na nowe artykuły w połączeniu ze skutecznym marketingiem może przynieść rewelacyjne efekty w postaci zwiększonej konwersji sprzedaży
  • budowanie lojalności wśród klientów – cykliczne akcje rabatowe lub personalizowane kody promocyjne mogą przyczynić się do zwiększenia lojalności wśród odbiorców, a tym samym zachęcić do ponownych zakupów w Twoim sklepie.

Poznałeś już zasady tworzenia reguł katalogowych i koszykowych. Przetestuj je w swoim sklepie internetowym i sprawdź, jak zareagują na nie Twoi klienci.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.