Księgarnia Internetowa Święty Wojciech
Święty Wojciech Dom Medialny to jedno z najstarszych wydawnictw religijnych w Polsce. Swoją działalność rozpoczęło w 1897 roku w Poznaniu i kontynuuje ją do dzisiaj. Księgarnia jest jego integralną częścią oferując bogaty księgozbiór zarówno własnych publikacji, jak i produktów innych wydawców.
W skład oferty wchodzi m. in.: Pismo Święte, pomoce duszpasterskie, katechetyczne, podręczniki do nauki religii, książki o tematyce duchowości czy literatura dla dzieci i młodzieży.
Wydawnictwo Świętego Wojciecha zajmuje czołowe miejsce wśród wydawców książek religijnych, ze szczególnym uwzględnieniem podręczników edukacyjnych. Swoją wysoką pozycję utrzymuje dzięki połączeniu tradycji i innowacyjności. Wydawnictwo podąża za współczesnym czytelnikiem i oferuje swoje publikacje także w formacie e-booków i audiobooków.
Zakres prac
- Stworzenie projektu funkcjonalnego i graficznego
- Wykorzystanie funkcji Multistore
- Migracja danych
- Integracja z systemem ERP
- Integracja z systemem zarządzania danymi Elibri
- Stworzenie mechanizmu podglądu fragmentu książki
- Wdrożenie obsługi prenumerat
- Wdrożenie mechanizmu nadawania priorytetów produktów
- Dostosowanie modułu ElasticSearch na potrzeby platformy
- Wdrożenie kart produktów przedsprzedażowych i zapowiedzi nowych artykułów
- Wdrożenie funkcjonalności dodawania pliku mp3 do opisu produktu
- Wdrożenie modułu tworzenia zestawów produktowych
- Wdrożenie autorskiego modułu “darmowa dostawa od…”
Efekty
Realizacja
Stworzenie projektu funkcjonalnego i graficznego
Wraz z rozwojem księgarni internetowej Święty Wojciech dotychczasowy silnik okazał się niewystarczający. Po analizie potrzeb zaproponowaliśmy wdrożenie nowego sklepu w oparciu o system Magento 2.
W początkowej fazie realizacji zaprojektowaliśmy nowy układ funkcjonalny i graficzny księgarni online. Uwzględniliśmy w nim aktualne trendy, aby poruszanie po było proste i intuicyjne dla każdego użytkownika.
Wykorzystanie funkcji Multistore
Wykorzystanie w projekcie natywnej funkcji Magento – Multistore pozwoliło połączyć zarządzanie treściami wszystkich sklepów internetowych prowadzonych przez organizację. Administracja za pomocą jednego interfejsu znacznie skróciła czas obsługi technicznej eCommerce.
Migracja danych
W procesie wdrożenia nowej księgarni online dokonaliśmy migracji najważniejszych informacji z poprzedniego systemu.
Dane, które zaimportowaliśmy do Magento 2 to m.in.:
- konta klientów
- archiwalne i aktualne zamówienia
- zakupione wcześniej ebooki dostępne z pozycji panelu klienta
- zawartość bloga, a w tym: artykuły, grafiki oraz dane identyfikacyjne.
Przeniesienie danych bezpośrednio do nowego silnika eCommerce ułatwia zarządzanie treścią w platformie.
Integracja z systemem ERP
Zintegrowaliśmy księgarnie internetową z systemem księgowo – kadrowym Comarch ERP XL, aby zautomatyzować część procesów dotychczas wykonywanych ręcznie.
Integracja obejmowała:
- połączenie stanów magazynowych sklepu z systemem ERP
- wprowadzenie automatycznego eksportu statusów zamówień z Magento do ERP
- przesyłanie potwierdzenia zrealizowanego zamówienia wraz z etykietą nadawczą z systemu Comarch ERP do platformy sprzedażowej.
Integracja z systemem zarządzania danymi Elibri
Twórcom księgarni internetowej Święty Wojciech zależało na bezpiecznym procesie dystrybucji produktów cyfrowych, m.in: ebooków czy audiobooków. Sklep dotychczas korzystał z możliwości systemu Elibri, dlatego przy zmianie platformy niezbędna była ponowna integracja. Połączenie systemów pozwoliło zapobiegać nielegalnemu rozprzestrzenianiu utworów literackich.
Integracja z Elibri umożliwiła m.in:
- bezpieczną sprzedaż artykułów cyfrowych
- nieograniczony dostęp do zakupionych ebooków i audiobooków z poziomu Panelu Klienta
- nadawanie przez obsługę sklepu znaków wodnych do plików cyfrowych w celu ograniczenia nielegalnego kopiowania utworów.
Stworzenie mechanizmu podglądu fragmentu książki
Księgarnie internetowe stanowią sporą konkurencję dla tradycyjnych punktów sprzedaży literatury. Wielu czytelników jednak wybiera zakupy stacjonarne, ponieważ są w stanie poznać część zawartości książki jeszcze przed płatnością. W przypadku księgarni online coraz częściej stosowaną metodą zachęcającą do kupna jest podgląd fragmentu treści. Takie działanie ogranicza zwroty nietrafionych tytułów literackich.
Podczas projektu z księgarnią internetową Święty Wojciech stworzyliśmy funkcjonalność, która umożliwia pobranie fragmentu książki w formie pliku PDF. Link do podglądu dostępny jest na karcie produktu.
Wdrożenie obsługi prenumerat za pomocą systemu ERP
Księgarnia internetowa Święty Wojciech oferuje swoim czytelnikom cykliczne prenumeraty. Z punktu widzenia użytkownika jest to wartościowa usługa, która dostarcza aktualny zbiór informacji w wyznaczonym czasie. Raz zakupiona prenumerata przychodzi cyklicznie pod wskazany adres.
Z punktu widzenia obsługi logistycznej ten proces jest bardziej złożony. Twórcy księgarni internetowej chcieli wprowadzić automatyzację i podział struktury zamówień dotyczących czasopism abonamentowych. W rezultacie zostały zaprojektowane procesy wymiany informacji między Magento 2, a systemem ERP, tak aby każda wysyłana prenumerata była osobnym zamówieniem niż pozostałe produkty w ofercie.
Wdrożenie mechanizmu nadawania priorytetów produktów
Święty Wojciech Dom Medialny to nie tylko księgarnia, ale także wydawnictwo o bogatej ofercie podręczników do nauki religii, pomocy duszpasterskich, katechetycznych i wielu innych. Twórcom zależało na wyróżnieniu własnych produktów w sklepie online.
Zgodnie z ustaleniami stworzyliśmy funkcjonalność, która pozwala określić priorytety produktów w panelu administracyjnym. Wykorzystanie narzędzia umożliwiło nadanie wysokiej pozycji autorskiej oferty, a także ułatwiło zarządzanie innymi artykułami. Takie działanie zwiększa sprzedaż wybranych produktów, a także rozpowszechnia markę wydawnictwa.
Dostosowanie modułu ElasticSearch na potrzeby platformy
Podczas projektu dostosowaliśmy moduł ElasticSearch do indywidualnych potrzeb księgarni online. Zaawansowana wyszukiwarka umożliwia znalezienie produktu przez wpisanie atrybutu, np.: tytuł, autor, wydawnictwo, słowo kluczowe czy serie wydawnicze.
Taka funkcjonalność znacznie ułatwia poruszanie po sklepie online. Wystarczy, że użytkownik dowolną frazę, a system szybko zweryfikuje czy w zasobach znajduje się pokrewny produkt.
Wdrożenie kart produktów przedsprzedażowych i zapowiedzi nowych artykułów
Podczas projektu stworzyliśmy dedykowane karty produktów, które informują o przedsprzedaży oraz zapowiedziach nowych artykułów.
Karta dedykowana produktom przedsprzedażowym umożliwia dokonanie zamówienia z realizacją po dostawie produktu do sklepu Zaś podstrona, która zapowiada nowe artykuły uniemożliwia dokonanie zakupu, dopóki obsługa sklepu nie rozpocznie ich sprzedaży.
Zarówno zapowiedzi, jak i produkty przedsprzedażowe zostały umieszczone na stronie głównej sklepu online w formie bloku. Wyeksponowanie tych dwóch grup artykułów zwiększa widoczność i zainteresowanie zakupem.
Wdrożenie funkcjonalności dodawania pliku mp3 do opisu produktu
Podczas projektu wdrożyliśmy funkcjonalność, która pozwala na dodawanie pliku mp3 do opisu produktu. Wykorzystanie narzędzia w księgarni internetowej Święty Wojciech umożliwia rozszerzenie informacji o dodatkowe materiały w formie audio. Użytkownik może zdecydować o kupnie książki już na podstawie pliku mp3.
Wdrożenie modułu tworzenia zestawów produktowych
Księgarnia internetowa Święty Wojciech realizuje sprzedaż artykułów do katechezy, podręczników, pomocy naukowych, czasopism czy dewocjonaliów. Wiele tytułów dostępnych w sklepie online jest kontynuacją poprzednich, dlatego wdrożenie możliwości tworzenia zestawów produktowych było niezbędną częścią projektu.
Autorskie narzędzie pozwala łączyć tomy, kolejne wydania lub podobne artykuły w spójny zestaw. Prowadzi to do zwiększenia kwoty w koszyku zakupowym przy jednoczesnym zachowaniu atrakcyjniejszej ceny pojedynczego artykułu.
Wdrożenie autorskiego modułu “darmowa dostawa od…”
Zagwarantowanie darmowej dostawy po przekroczeniu konkretnej kwoty w koszyku to coraz częściej wykorzystywana technika, która zachęca klienta do powiększenia swojego zamówienia o dodatkowe produkty. Podczas projektu wdrożyliśmy autorski moduł, który oblicza i pokazuje brakującą kwotę do darmowej dostawy.