Desktop frame pierre rene screen desktop
Mobile frame pierre rene screen mobile
Tablet frame pierre rene screen tablet

Pierre Rene Professional

Pierre Rene to polska marka kosmetyczna, która rozpowszechniła swoją działalność dzięki sprzedaży produktów do makijażu. Firma została założona ponad 20 lat temu przez Henryka de Lubicz Szeliskiego. Aktualnie marka jest rozwijana przez jego synów – Łukasza i Wojciecha.

Pierre Rene zasłynęło z produkcji kosmetyków, jednak w skład rodzinnej firmy wchodzą także wysokiej klasy hotele i apartamenty zlokalizowane w Ustce.

Marka prężnie się rozwija, a w planach ma kolejne przedsięwzięcia w sferze beauty. W niedalekiej przyszłości Pierre Rene pragnie stworzyć kosmetyki SPA oparte wyłącznie na naturalnych składnikach.

Zakres prac

  • Migracja z Magento 1 do Magento 2
  • Połączenie dwóch sklepów wykorzystując funkcję Multistore
  • Wdrożenie angielskiej wersji językowej sklepu
  • Połączenie koszyka dwóch sklepów
  • Wdrożenie modułu “darmowa dostawa od kwoty…”
  • Integracja z systemem ERP Merit
  • Wdrożenie modułu weryfikacji stanu płatności
  • Połączenie profili Social Media oraz YouTube z platformą
  • Wdrożenie modułu logowania do konta sklepu internetowego za pomocą Social Media
  • Wdrożenie bloga

Efekty

Ikona przedstawiająca narzędzie

Migracja do aktualnej wersji Magento 2 zapewniła platformie D2C bezpieczeństwo i możliwości dalszego rozwoju.

ikona przedstawiajaca akceptacje punktu

Zastosowane funkcjonalności sprawiły, że poruszanie w sklepie internetowym jest w pełni intuicyjne.

Ikona przedstawiająca wzrost

Wprowadzona automatyzacja procesów wewnętrznych umożliwiła rozwój marki w innych obszarach.

pierre rene mockup desktop

Realizacja

Migracja do Magento 2

Pierre Rene od dawna prowadziło swój sklep na Magento 1. Nieograniczone możliwości, które oferowała platforma były uszyte na miarę potrzeb tak rozpoznawalnej marki w branży beauty. Mimo to, że system był zaawansowany technologicznie, z biegiem czasu został stworzony jego następca.

Wyprodukowany przez Adobe – Magento 2 ostatecznie wyparł swojego poprzednika w 2020 roku. Wtedy została ogłoszona informacja, że pierwsza wersja oprogramowania przestanie być wspierana przez twórców. Z tego powodu starszy system został narażony na braki w bezpieczeństwie użytkowania oraz nieunikniony brak dalszego rozwoju.

Pierre Rene zwróciło się do nas z prośbą o przeprowadzenie migracji sklepu Magento 1 do Magento 2. Korzystanie z nieaktualnej wersji systemu powodowało wiele problemów z wydajnością i ograniczało możliwości rozwoju. Szata graficzna dostępna w Magento 1 także pozostawała w tyle za aktualnymi trendami.

Proces migracji platformy D2C do nowej wersji Magento 2 wymagał odpowiedniego przygotowania. Duże różnice między systemami powodują, że przeniesienie sklepu wiąże się ze stworzeniem go niemalże od podstaw. W procesie migracji odtworzyliśmy moduły wykorzystywane w poprzedniej wersji systemu, a także wdrożyliśmy nową szatę graficzną, która oddaje indywidualny charakter marki.

Połączenie sklepów za pomocą funkcji Multistore

Natywna funkcja Multistore w Magento 2 słynie ze swoich możliwości skalowania biznesu. Narzędzie pozwala tworzyć nieograniczoną ilość sklepów w jednym panelu administracyjnym. W przypadku współpracy z Pierre Rene funkcje Multistore wykorzystaliśmy, aby połączyć zarządzanie treściami dwóch sklepów marki. Takie rozwiązanie znacznie oszczędza czas przemieszczania między interfejsami i przyspiesza wprowadzanie zmian.

 

Wykorzystując funkcję Multistore uzyskaliśmy:

  • dwa osobne adresy URL witryn
  • różne szaty graficzne sklepów
  • wspólny panel administracyjny.

Wdrożenie angielskiej wersji językowej sklepu

Twórcy Pierre Rene chcieli dostosować swoją ofertę także do użytkowników anglojęzycznych. Obszerne funkcje Multistore w tym przypadku zostały wykorzystane do stworzenia angielskiej wersji językowej sklepu.

pierre rene widok na sklep w jezyku angielskim

Połączenie koszyka dwóch sklepów

Twórcy omawianej marki prowadzą jednocześnie dwa sklepy online z ofertą kosmetyków do makijażu. Pierwszy z nich – Pierre Rene Professional dedykuje swoje produkty kobietom dojrzałym. Drugi zaś – Miyo swój asortyment kieruje do dziewcząt w wieku nastoletnim. Oferta dwóch sklepów jednak pozostaje tak różnorodna, że znajduje odbiorców w każdym wieku.

Twórcy Pierre Rene chcieli połączyć zakupy w obydwu platformach, tak aby każdy mógł znaleźć coś dla siebie bez korzystania ponownie z wyszukiwarki. W efekcie wdrożyliśmy moduł, który sumuje koszyk z dwóch sklepów. Dodane produkty zarówno w Pierre Rene, jak i w Miyo znajdą się w jednym podsumowaniu.

Wdrożenie modułu “darmowa dostawa od kwoty…”

Aktualnie wiele sklepów online oferuje darmową dostawę po przekroczeniu wyznaczonej kwoty w koszyku. To często wykorzystywana technika, która zachęca użytkownika do powiększenia swojego zamówienia o dodatkowe artykuły. Podczas realizacji wdrożyliśmy autorski moduł, który pokazuje brakującą kwotę do darmowej dostawy.

pierre rene koszyk darmowa dostawa

Integracja z systemem ERP Merit

Pierre Rene w swojej wielokanałowej działalności ceni sobie możliwości automatyzacji procesów. W ramach wdrożenia wykonaliśmy integrację systemu księgowo – kadrowego ERP Merit z platformą sprzedażową D2C. Po otrzymaniu niezbędnych danych przeprowadziliśmy proces powiązania. W celu sprawdzenia prawidłowości integracji wykonaliśmy niezbędne testy funkcjonalne.

Integracja systemu ERP Merit z platformą Pierre Rene usprawniła wiele procesów obsługi zamówień, np.:

  • Automatyczne przesyłanie informacji o statusie zamówienia z platformy do systemu ERP
  • Magazynowanie informacji o klientach w systemie Merit
  • Automatyczna aktualizacja informacji o kontrahencie przez oprogramowanie
  • Importowanie listy zamówień przeznaczonych do kompletowania
  • Import z systemu ERP dokumentu sprzedaży do każdego zamówienia
  • Automatyczne przypisanie dedykowanego przewoźnika do zamówienia.

Wdrożenie modułu weryfikacji stanu płatności

Kolejnym krokiem ku automatyzacji procesów wewnętrznych marki Pierre Rene było wdrożenie autorskiego modułu, który odpowiada za weryfikację stanu płatności.

Funkcjonalność została zaprojektowana tak, aby skracała czas potrzebny na obsługę wpłat klientów, a jednocześnie ograniczyła możliwość pomyłki. Narzędzie umożliwia import listy dziennych przelewów do panelu administracyjnego Magento. Tam zestawienie jest automatycznie skanowane i weryfikowane. W kolejnym kroku narzędzie uaktualnia status płatności zamówienia oraz wysyła informację zwrotną, jeżeli pojawią się nieprawidłowości.

Połączenie profili Social Media oraz YouTube z platformą

Przy współpracy z Pierre Rene wdrożyliśmy autorskie moduły, które łączą eCommerce z mediami społecznościowymi. Umożliwiają one udostępnienie treści z profili marki na Instagramie i Youtube w wyznaczonym bloku sklepu internetowego. Firma prowadzi aktywne działania w Social Media, dlatego zastosowanie tej funkcji znacznie zwiększa świadomość marki już podczas korzystania z platformy sprzedażowej.

pierre rene screen instagram
pierre rene screen youtube

Wdrożenie modułu logowania do konta sklepu internetowego za pomocą Social Media

Pierre Rene skutecznie realizuje strategię platformy przyjaznej dla użytkownika. Marka wprowadza wiele dodatkowych funkcjonalności w sklepie, które ułatwiają poruszanie oraz finalizację zakupów. Podczas realizacji wdrożyliśmy także moduł, który umożliwia logowanie do konta sklepu internetowego za pomocą mediów społecznościowych. Takie rozwiązanie pozwala na szybszą realizację zakupów bez konieczności zakładania nowego profilu.

pierre rene screen logowanie

Wdrożenie bloga

We współpracy z Pierre Rene wdrożyliśmy także blog firmowy. Marka prowadzi działania w mediach społecznościowych, współpracuje z Influencerami, ale także dzieli się wiedzą ekspercką we własnych artykułach. Blog w e-commerce pozwala realizować dodatkowe działania marketingowe D2C. Cykliczne wpisy zwiększają widoczność sklepu w wyszukiwarkach, a także budują wizerunek marki jako eksperta.

Jesteś ciekaw jakich zmian potrzebuje Twój sklep?

Napisz do nas!