Analiza konkurencji

Analiza konkurencji

Analiza otoczenia konkurencyjnego jest kluczowym elementem strategii biznesowej każdego sklepu internetowego. Pozwala na poznanie mocnych i słabych stron konkurentów, a także ich sposobu działania. Dzięki temu właściciel sklepu online może wyciągnąć wnioski, które pomogą ulepszyć biznes i zwiększyć zadowolenie klientów.

    Aurora Creation sp. z o.o. wymaga powyższych danych w celu procesowania zapytania i udzielania informacji na temat swoich usług. Wszelkie informacje na temat przetważania danych znajdziesz na podstronie Polityka prywatności.

    Jak wygląda nasz przebieg analizy konkurencji:

    Wstępna analiza i wytypowanie konkurentów. Po rozmowie z klientem, podczas której omawiany jest biznes oraz jego specyfikacja nasz ekspert przechodzi do researchu. Poszukuje firm stanowiących realną konkurencję w branży. Wybiera 2-3 marki, które następnie przedstawi klientowi.

    Spotkanie obejmujące analizę potrzeb. Podczas tego spotkania e-commerce analityk przedstawia wytypowaną konkurencję i zestawia to z wybranymi przez klienta konkurentami. Na tym etapie prezentuje również elementy, które jego zdaniem powinny zostać poddane szczegółowemu badaniu. 

    Przeprowadzenie analizy konkurencji przez analityka. Badane są kompleksowo wszystkie wytypowane na spotkaniu aspekty. Analityk dokładnie sprawdza elementy stron takie jak: checkout, listing, czy wyszukiwarkę. Zestawia wszystkie dane w dokumencie.

    Prezentacja — kluczowe wnioski oraz przekazanie dokumentów. Same dane bez odpowiedniego przedstawienia często mogą okazać się niezrozumiałe, dlatego podczas końcowego spotkania analityk e-commerce opisuje wyniki. Około 30-minutowa prezentacja pokazuje, które aspekty powinny zostać zmienione oraz jakie mankamenty można znaleźć na stronie konkurencji. Omawia jak wdrożyć wybrane funkcjonalności oraz jak może wyglądać dalsza współpraca z naszą agencją.

    Jaki jest zakres analizy konkurencji?

    ico6

    Analiza kluczowych stron

    Analityk podczas badania bierze pod uwagę przede wszystkim stronę główną, stronę kategorii, kartę produktu, koszyk oraz wyszukiwarkę. Porównuje je z tożsamymi witrynami na stronach konkurentów.
    ico5

    Porównanie nawigacji oraz ścieżki konsumeta

    Kluczowe w ścieżce konsumenta są takie elementy jak menu główne, czy sposób korzystania z wyszukiwarki. Analityk sprawdza, czy są zaprojektowane w sposób intuicyjny oraz, czy konsument jest w stanie znaleźć interesujące go frazy.

    Zestawienie funkcjonalności z konkurencją

    Metody płatności oraz dostawa to podstawowe elementy checkoutu, w których bardzo często dochodzi do porzucenia koszyka. Analityk porównuje te elementy oraz inne funkcjonalności z oferowanymi przez konkurencję.

    Z kogo składa się zespół wykonujący analizę?

    Project Manager

    Odpowiedzialny jest za kontakt z klientem oraz prowadzenie spotkań. Sprawuje opiekę nad harmonogramem analizy oraz egzekwuje czas zadań. Wyznacza potencjalne zagrożenia już na początku trwania przedsięwzięcia, co pozwala na szybką reakcję i podjęcie działań zapobiegawczych.

    E-commerce Analyst

    Analityk przeprowadza badanie oraz zbiera dokumentację. Jest również odpowiedzialny na przedstawienie wyników analizy podczas spotkania podsumowującego.

    Dlaczego warto wykonać analizę konkurencji?

    • Poznanie mocnych i słabych stron konkurencji. Dzięki analizie konkurencji możesz zidentyfikować, w jakich obszarach Twoja konkurencja jest mocna, a w jakich słaba. To pozwoli dostosować strategię i działania marketingowe tak, aby wykorzystać słabości konkurentów i wzmocnić mocne strony e-commerce.
    • Znalezienie obszarów do poprawy. Analiza konkurencji może pomóc zidentyfikować obszary, w których sklep internetowy może być lepszy niż konkurencja. Często osoby pracujące w danej firmie są już bardzo obyte ze sklepem i nie są w stanie zobaczyć błędów, które może wykryć doświadczony analityk.
    • Dopasowanie oferty do potrzeb klientów. Zrozumienie, jakie produkty i usługi oferuje konkurencja, a także jak są one pozycjonowane, to ważny element badania. Pozwoli dopasować ofertę do potrzeb użytkowników i zwiększyć konkurencyjność sklepu.
    • Opracowanie skutecznej strategii marketingowej. Analiza konkurencji może pomóc Ci zrozumieć, jakie działania marketingowe prowadzi konkurencja. To pozwoli Ci opracować skuteczną strategię marketingową, która wyróżni Cię na tle konkurencji.

    FAQ

    Ile trwa analiza konkurencji?

    Czas trwania analizy jest uzależniony od wielkości sklepu oraz ilości wybranych elementów badania. Zakładamy natomiast, że analiza potrwa około 2-4 tygodnie.

    Co otrzymasz podczas procesu badawczego?

    Po przeprowadzonej analizie klient otrzyma szczegółową dokumentację ze wskazówkami, jak wdrożyć wytypowane w badaniu poprawki. Dodatkowym atutem jest również doradztwo eksperta podczas trwania całej analizy.

    Jaka metodologia jest wykorzystana do typowania konkurencji?

    Konkurencja wytypowana do analizy zostanie na podstawie poniższych kryteriów:

    • asortyment produktów obejmujący ten sam obszar co Klienta;
    • pozycja strony w wyszukiwarce Google na hasła kluczowe;
    • firmy wyświetlające reklamy przez Google Ads na hasła produktowe.

    Do analizy może zostać dołączony wskazany przez Klienta konkurent.

    Zostaw nam wiadomość i dowiedź się jak wznieść e-commerce na wyższy poziom.

    Wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą w kolejnym dniu roboczym!

      Aurora Creation sp. z o.o. wymaga powyższych danych w celu procesowania zapytania i udzielania informacji na temat swoich usług. Wszelkie informacje na temat przetważania danych znajdziesz na podstronie Polityka prywatności.