Audyt wydajnościowy
Czym jest wydajność strony?
Wydajność strony internetowej to efektywność działania strony internetowej. Jest to kluczowy aspekt doświadczenia użytkownika (UX – User Experience), który wpływa na wyższe zadowolenie odwiedzającego, większą konwersję czy lepszą pozycję witryny w wynikach wyszukiwania Google.
Na wydajność składa się m.in. czas ładowania strony, a krótszy czas ładowania zmniejsza wskaźnik odrzuceń (bounce rate), czyli użytkownicy zdecydowanie chętniej pozostają na stronie.
Co obejmuje audyt wydajnościowy?
Pod lupę brane są trzy kluczowe podstrony w witrynie: strona główna, strona kategorii oraz karta produktu pod kątem urządzeń mobile i desktop. Koncentrujemy się wyłącznie na optymalizacji po stronie klienta (frontend).
- Ocena ogólnej wydajności powyższych podstron.
- Analiza kluczowych wskaźników wydajności, np.: LCP (Largest Contentful Paint), czyli czas wyrenderowania największego elementu.
- Analiza pozostałych danych pomiarowych, np. FCP (First Contentful Point), czyli czas wyrenderowania pierwszego elementu.
- Wypisanie zaleceń oraz sugestii dotyczących optymalizacji witryny, posortowane według podstron.
- Przedstawienie przewidywanego wpływu wdrożenia proponowanych zaleceń na poprawę wyników w Google Page Speed.
Kto przygotowuje audyt wydajnościowy?
Audyt wydajnościowy opracowuje doświadczony programista frontend, który zna tajniki optymalizacji kodu, umiejętnie posługuje się narzędziami do analizy wydajności oraz posiada głęboką wiedzę w zakresie technologii webowych. Taki specjalista potrafi identyfikować i wdrażać optymalizacje, które poprawiają ogólną wydajność strony internetowej.
Korzyści audytu wydajnościowego:
Audyt wydajnościowy — nie jednorazowe działanie, a stała dbałość o kondycję Twojego sklepu internetowego
Poprawa wydajności strony internetowej to proces ciągły, który wymaga regularnych działań. Każda nowa funkcjonalność wprowadzona na stronę może wpłynąć na wyniki w Google Page Speed, dlatego istotne jest, aby wykonywać cykliczne przeglądy. Dzięki temu Twój sklep internetowy zawsze będzie w optymalnej formie i gotowy do sprostania wyzwaniom dynamicznie zmieniającego się rynku.
FAQ
Czy audyt wydajnościowy można przeprowadzić na każdym sklepie?
Tak, platorma e-commerce nie ma tutaj znaczenia.
Jaki jest cel audytu wydajnościowego?
Celem audytu wydajnościowego jest identyfikacja błędów w wydajności sklepu internetowego.
Co otrzymam po przeprowadzonym audycie wydajnościowym?
Produktem końcowym audytu jest dokument, który szczegółowo opisuje problemy oraz zawiera rekomendacje potrzebne do poprawy wydajności sklepu. Obejmie to m.in. dostosowanie kodu źródłowego.
Czy w ramach audytu wydajnościowego nanosicie zmiany?
W ramach audytu przekazujemy zalecenia optymalizacyjne, które należy wprowadzić na platformie we własnym zakresie, aby uzyskać prognozowane wyniki. Jeśli natomiast pojawią się trudności, nasz zespół jest otwarty na wsparcie.
Jak często należy powtarzać testy wydajności?
Zalecamy, by testy wydajności przeprowadzać co najmniej raz w roku lub po dużej zmianie w e-commerce.
Zainteresowany poprawą wydajności w Twoim e-commerce?
Wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą w kolejnym dniu roboczym!