Migracja do Magento 2

Obecnie niemal 450 000 stron internetowych z powodzeniem działa na platformie Magento. Czy migracja na nową wersję to uciążliwa konieczność? Nic bardziej mylnego – stanowi ona raczej znakomitą okazję dla Twojego biznesu.

Magento 2 oficjalnie zostało wprowadzone na rynek pod koniec roku 2015. Nowa wersja wyróżnia się unowocześnioną i bardziej przystępną platformą administracyjną. Oczywiście w przypadku oprogramowania najważniejsze jest to, jak działa.

W Magento 2 znajdziesz mnóstwo nowych usprawnień związanych z architekturą platformy. Co bardzo ważne, system ma obecnie większe możliwości, jeśli chodzi o jego skalowalność – niewątpliwie znajdzie to zastosowanie w dynamicznie rozwijającej się sprzedaży internetowej. Zmiany te szczególnie powinny ucieszyć właścicieli dużych i średnich przedsiębiorstw, którym zależy na rozwoju internetowej sprzedaży B2C oraz B2B, jak i na wprowadzaniu strategii omnichannel.

Najważniejsze usprawnienia w Magento 2

Jeśli zaś chodzi o Magento 1, to niestety dalej zmaga się on z kilkoma problemami – są to między innymi spadki wydajności, jak i niskiej jakości wdrożenia, które mogą niekorzystnie wpływać na stabilność platformy. Oczywiście Magento 1 to wciąż znakomita platforma, ale jej najnowsza wersja to kolejny, duży krok naprzód. Zapoznaj się zatem ze znakomitymi korzyściami, jakie może dać Ci Magento 2:

Szybsze działanie

Magento 2 działa szybciej o min. 20% niż jego starsza wersja. Nowa platforma może obsłużyć więcej zamówień, a sama szybkość działania przekłada się na lepszą widoczność sklepu w wyszukiwarkach internetowych. Warto zaznaczyć, że szybsze działanie redukuje liczbę porzuconych koszyków.

Użyteczna ścieżka zakupowa

Nieintuicyjna ścieżka zakupowa przyczynia się do częstszego porzucania koszyków przez klientów. W starszej wersji Magento kupujący musiał przejść nawet 6 etapów. W Magento 2 tę liczbę zmniejszono do 2. Dzięki temu nawet niezarejestrowani użytkownicy mogą szybko dokonać zakupów.

Nacisk na mobile

Dostosowanie platformy e-commerce do urządzeń mobilnych jest dzisiaj ważne jak nigdy wcześniej. W niektórych branżach już ponad połowa zakupów online jest dokonywana na smartphonach. Właśnie z tego względu właściwe działanie strony na urządzeniach mobilnych jest priorytetem w Magento 2.

Łatwiejsza skalowalność

Usprawnienia wprowadzone w Magento 2 zmniejszają obciążenie serwera, co przekłada się na lepsze działanie platformy dla użytkowników. Polepszono także jakość funkcjonowania backendu. Ponadto wprowadzono opcję skalowania bazy danych w celu optymalizacji działania strony. Może ona się przydać na przykład podczas okresów wzmożonego ruchu jak w czasie świąt czy wyprzedaży.

Wygodniejsze aktualizacje

Prowadząc sklep w Internecie, potrzebujesz platformy, którą łatwo aktualizować. Zaniedbanie tego procesu może przynieść wiele komplikacji w postaci problemów z bezpieczeństwem. Mając to na uwadze, developerzy Magento 2 zadbali o szybki proces aktualizacji do nowszych wersji oprogramowania.

Efektywne testowanie

Platforma Magento 2 została wyposażona w ulepszony Testing Framework. Dzięki niemu programiści mogą jeszcze szybciej automatycznie testować nowe funkcjonalności oraz wprowadzać odpowiednie optymalizacje do systemu. Ma to spore korzyści, gdyż mocno ogranicza ryzyko przeniesienia błędów z wersji testowej na produkcyjną (czyli dostępnego dla klientów sklepu).

Prostsze integracje

API wbudowane w Magento daje możliwość integrowania sklepu z systemami zewnętrznymi. Przykładem może być stworzenie osobnej aplikacji mobilnej lub zautomatyzowanie wymiany danych pomiędzy systemem ERP a sklepem. W Magento 2 jeszcze bardziej usprawniono działanie API, dzięki czemu takie same funkcjonalności są dostępne zarówno w przypadku SOAP, jak i REST.

Ulepszony panel administracyjny

W Magento 2 na nowo zaprojektowano panel administracyjny. Dzięki temu nawigacja jest lepiej zorganizowana, co ułatwia obsługę platformy. Zmniejsza to choćby czas potrzebny na obsługę zamówień czy edycję produktów.

Cztery etapy migracji na Magento 2

Migracja na Magento 2 to nie po prostu zwykła aktualizacja na nowszą wersję, ale cały zaawansowany proces. Koniecznie musi być ona poprzedzona możliwie szczegółową analizą przedwdrożeniową. Istotne również jest to, aby wdrożenie nowego systemu odbyło się zgodnie z wytycznymi Magento, co przełoży się choćby na stabilność działania. Warto dlatego zlecić to zadanie wyspecjalizowanym i doświadczonym programistom.

Należy też wspomnieć, że wygląd sklepu nie może zostać automatycznie przeniesiony, dlatego trzeba stworzyć go na nowo.

Tak samo, jak layout sklepu, rozszerzenia z Magento 1 też nie mogą zostać automatycznie przeniesione do nowej wersji.

Przed przystąpieniem do prac nie można zapomnieć o wykonaniu kopii zapasowej. Lepiej zabezpieczyć się w ten sposób niż ryzykować utratę ważnych informacji.
Sam proces migracji można opisać w 4 etapach.

Migracja bazy danych

Sprowadza się ona do przeniesienia dawnych informacji do nowej wersji sklepu. W skład tych informacji wchodzą dane na temat klientów, zamówień, płatności, czy też produktów oraz stanów magazynowych. Ze starszej wersji do nowszej można przenieść także hasła klientów. Na tym etapie warto zająć się też usunięciem zbędnych rekordów, dzięki czemu usprawnimy działanie sklepu w nowszej wersji.

Migracja szablonu

Jak już zaznaczyliśmy, nie da się przenieść szablonu do nowej wersji Magento. Są trzy dostępne opcje: zlecić programistom stworzenie szablonu na nowo, zakupić komercyjny szablon i następnie dostosować go pod swoje wymagania albo zakupić bądź też pobrać darmowy szablon i pozostawić go takim, jaki jest. Niestety, może on wtedy nie być zgodny ze wszystkimi wymaganiami, jakie stawia sobie właściciel sklepu.

Migracja rozszerzeń

Rozszerzenia należy napisać od nowa, zlecając to zadanie developerom lub zakupić odpowiedniki modułów pod Magento 2. Same odpowiedniki modułów mają identyczne funkcjonalności. Są natomiast dostosowane do najnowszej wersji, a ponadto posiadają wsparcie od twórców.

Migracja dedykowanych rozwiązań

Ten etap jest zapewne najbardziej czasochłonny. Konieczne jest przepisanie od zera dedykowanych rozwiązań – nie można tego zrobić na podstawie wcześniej przygotowanych modułów. W tym momencie warto także przeanalizować dotychczasowe działanie modułów z Magento 1. Dzięki temu będzie można usunąć możliwe błędy oraz usprawnić działanie ich odpowiedników w Magento 2.

Zainteresowany?

Skontaktuj się z nami, porozmawiajmy.

Kontakt