Krosno
Krosno jest uznawane za ikonę polskiego szkła użytkowego, marka wywodzi się z krośnieńskiej huty szkła. Jego historia rzemieślnicza sięga 1923 roku. Blisko stuletnia tradycja pozwoliła na ugruntowanie pozycji lidera w kraju, a ekspansja na światowe rynki umożliwiła rozwój silnej marki Krosno. Szeroki asortyment precyzyjnie wykonanego szkła stanowi dekorację użytkową w niejednym polskim wnętrzu.
Zakres prac
- Aktualizacja Magento
- Zmiana sposobu komunikacji z SAP i Baselinker
- Opracowanie funkcji tworzenia zestawów produktowych
- Integracja funkcji importu opinii Google
- Wdrożenie systemu YouLead
- Zastosowanie nowych metod wysyłki
- Dostosowanie checkoutu do użytkownika
- Integracja funkcji wielokrotnego wyboru filtrów
Efekty
Realizacja
Aktualizacja Magento
Aktualizacja Magento to czasochłonny proces, który przyniósł wielowymiarowe korzyści dla całego sklepu internetowego. Nieaktualna wersja Magento 2.2.1 ograniczała aktywny rozwój platformy w nowe funkcjonalności. Aktualizacja do najnowszej wersji 2.4.3 była niezbędna do rozbudowy witryny, a jednocześnie pozwoliła utrzymać wsparcie Adobe przed cyberatakami.
Tak obszerna modyfikacja nie pozostawiła jednak architektury sklepu w niezmienionym stanie. Dostosowanie platformy do nowych ustawień dezaktywowało część poprzednich funkcjonalności, ponieważ straciły swoje zastosowanie. Jednak odpowiednio zaplanowany proces aktualizacji umożliwił wdrożenie przygotowanych czynności, a także przywrócenie odpowiedniej formy sklepu.
Zmiana sposobu komunikacji zewnętrznych narzędzi
Zewnętrzne narzędzia SAP i Baselinker dotychczas wykorzystywały do wymiany danych pliki CSV. Wprowadzona zmiana utworzyła możliwość komunikacji za pośrednictwem API REST.
Jedną z korzyści przejścia na wymianę danych API REST jest łatwy sposób modyfikacji i rozbudowy integracji. Jeśli zajdzie potrzeba wzbogacenia komunikacji o dodatkowe informacje, to będzie to dużo łatwiejsze, szybsze i prostsze do zaimplementowania.
Kolejnym atutem takiego rozwiązania jest szybka obsługa błędów. Wykorzystanie komunikatów API REST pozwala na zaprogramowanie konkretnych działań w przypadku pojawienia się niezgodności. Programista jest w stanie obsłużyć takie zagrożenia, co podczas korzystania z plików CSV było niemożliwe.
Zaletą integracji przez API REST jest także dostępność struktury danych. Podczas tworzenia takiego rozwiązania możliwe jest dokładne określenie formatu informacji, jakie mogą przyjmować pola.
Zestawy produktowe
Krosno pragnie oferować klientom najlepsze produkty, które będą nie tylko użytecznym akcesorium domowym, ale przede wszystkim stylowym uzupełnieniem aranżacji wnętrz. Funkcja umożliwiająca przygotowanie zestawów produktowych skutecznie w tym pomogła.
Tworzenie dedykowanej kompozycji artykułów umożliwia indywidualne dostosowanie grafiki, opisów lub kwot innych niż w przypadku pojedynczych towarów. Nierzadko też w takich wariantach ustalone ceny całkowite są atrakcyjniejsze niż opcja standardowa.
Przygotowane zestawy produktowe są bezpośrednio połączone z systemem magazynowym, który odnotowuje ich sprzedaż i pomniejsza stan pojedynczych produktów wchodzących w skład kompozycji.
Automatyczny import opinii Google do sklepu online
Opinie klientów to coraz częściej wykorzystywany czynnik warunkujący podjęcie decyzji o zakupie. Integracja funkcjonalności automatycznego importu referencji zamieszczonych w Google umożliwia ich szybki podgląd bez konieczności opuszczania witryny sklepu.
Wdrożenie systemu YouLead
Wdrożenie systemu YouLead zweryfikowało dotychczasowe możliwości e-mail marketingu stosowanego przez Krosno. Wykorzystywane wcześniej narzędzie nie spełniało wymagań funkcjonalnych firmy, dlatego zaproponowaliśmy zmianę.
Funkcje dostępne w nowym systemie pozwalają na kompleksowy rozwój lejka marketingowego, analitykę zachowań klientów czy też monitorowanie działań użytkowników w trakcie trwania kampanii e-mail marketingowej.
Dodatkowo zastosowanie systemu YouLead umożliwiło integrację z funkcją Web push. Powiadomienia ofertowe widoczne podczas oglądania przez użytkowników innych witryn skutecznie skupiają uwagę odbiorcy.
Wykorzystanie takiej funkcji w przypadku Krosna, zwiększa widoczność oferty potencjalnym klientom, nawet kiedy przeglądają produkty konkurencyjnych firm.
Nowe metody wysyłki
Tradycyjne przesyłki kurierskie od kilku lat posiadają poważnego konkurenta w postaci stacjonarnych punktów odbioru paczek. Firmy coraz chętniej korzystają z innych dostępnych opcji wysyłki produktów. Korzystanie z oferty wielu dostawców jest szczególnie ważne podczas dążenia do pozytywnych doświadczeń klienta. Możliwość odbioru zamówienia w specjalnie przeznaczonych do tego miejscach jest coraz częściej warunkującą opcją do zakupu.
Zastosowane nowe metody wysyłki skutecznie zwiększyły możliwość swobodnego wyboru najlepszej opcji dostawy produktów.
Nowe metody dostawy to m.in.:
- Poczta Polska
- Pocztex24
- Paczkomat
- DHL Parcelshop
Checkout dostosowany do użytkownika
Dotychczasowy checkout został zmieniony, tak aby korzystanie z niego było maksymalnie uproszczone i intuicyjne. Wykorzystany został w tym celu autorski moduł dostosowany do kreowania pozytywnych doświadczeń zakupowych.
Zastosowane zostały dwie nowe opcje:
- Możliwość uzupełnienia danych innych niż adres rozliczeniowy wykorzystując do tego funkcję “dostawa na inny adres”.
- Z myślą o zróżnicowanych klientach sklepu wprowadzona została także opcja wpisania numeru NIP firmy dopiero po zaznaczeniu opcji “Chcę otrzymać fakturę VAT”.
Wielokrotny wybór filtrów
Wdrożenie funkcji wielokrotnej możliwości wyboru filtrów pozwoliło skrócić czas potrzebny na wyszukanie wyników precyzyjnie określonych wymagań.
Zaznaczenie wielu filtrów jednocześnie sprawia, że droga do odnalezienia właściwej opcji znacznie się skraca, przez co użytkownik w szybszym czasie może dokonać zakupu.
"Jestem bardzo zadowolona z przebiegu i efektów naszej współpracy. Przede wszystkim dzięki agencji możemy skupić się na zwiększaniu sprzedaży nie przejmując się kwestiami technicznymi sklepu. Firma zawsze sprawnie i szybko reaguje na nasze potrzeby, a sama komunikacja przebiega bezproblemowo.
Polecam firmę Aurora jako profesjonalnego partnera z bogatym doświadczeniem i kreatywnymi pomysłami. "
Katarzyna Pelczar
Dyrektor e-commerce w Krosno Glass S.A.