Analiza trendów
Analiza trendów
Świat digitalu jest w ciągłym ruchu. Co chwilę pojawiają się nowe trendy, które mogą mieć wpływ na biznes. Wybór tych odpowiednich nie jest łatwym zadaniem. Należy wziąć pod uwagę wiele czynników, takich jak branża, w której działa firma, jej target, a także zasoby, którymi dysponuje.
Aby ułatwić ten proces, warto skorzystać z pomocy profesjonalnego analityka, który pomoże zidentyfikować wartościowe trendy oraz przedstawi możliwości wdrożenia.
Przebieg analizy trendów:
Wstępna analiza trendów dotycząca branży. Na tym etapie należy określić, jaki cel ma być osiągnięty poprzez analizę trendów. Czy ma to być przewidywanie popytu na produkty lub usługi, identyfikacja nowych możliwości biznesowych, czy może określenie przyszłych zagrożeń?
Spotkanie obejmujące analizę potrzeb i przedstawienie głównych trendów w branży. Wspólne ustalenie elementów e-sklepu, które zostaną poddane szczegółowej analizie.
Analiza e-commerce pod kątem aktualnych trendów. Na tym etapie zbierane są dane, następnie analityk zestawia dane sklepu z wybranymi przez Klienta trendami. Kolejnym etapem jest pogłębienie badania i wyciągnięcie wniosków.
Zebranie dokumentacji i prezentacja wyników. W końcowym etapie analizy tworzona jest dokumentacja. Ostatnim elementem jest spotkanie, na którym zostają przedstawione wyniki oraz omówione dalsze działania wprowadzenia trendów do sklepu internetowego.
Jaki jest zakres analizy trendów?
Identyfikacja najważniejszych trendów e-commerce
Analiza strony Klienta pod kątem wybranych trendów
Rekomendacja działań
Z kogo składa się zespół wykonujący analizę?
Project Manager
Odpowiedzialny jest za kontakt z klientem oraz prowadzenie spotkań. Sprawuje opiekę nad harmonogramem analizy oraz egzekwuje czas zadań. Wyznacza potencjalne zagrożenia już na początku trwania przedsięwzięcia, co pozwala na szybką reakcję i podjęcie działań zapobiegawczych.
E-commerce Analyst
Analityk przeprowadza badanie oraz zbiera dokumentację. Jest również odpowiedzialny na przedstawienie wyników analizy podczas spotkania podsumowującego.
Dlaczego warto wykonać analizę trendów?
- Analiza trendów pozwala firmom e-commerce zrozumieć, jakie produkty i usługi są popularne, jak zmienia się zachowanie klientów i jakie są najnowsze technologie i rozwiązania.
- Pomaga w identyfikacji zagrożeń, które mogą mieć negatywny wpływ na działalność przedsiębiorstwa. Na przykład, jeśli analiza trendów pokazuje, że rośnie konkurencja z zagranicy, firma e-commerce może rozważyć wprowadzenie nowych strategii marketingowych lub sprzedażowych.
- Może pomóc firmom e-commerce przewidzieć, jakie trendy będą dominować w przyszłości. To pozwala im podejmować decyzje biznesowe, które będą zgodne z tymi trendami.
- Można wykorzystać do identyfikacji nowych możliwości biznesowych. Na przykład, jeśli analiza trendów pokazuje, że rośnie popularność zakupów mobilnych, firma e-commerce może rozważyć inwestowanie w rozszerzenie rozwiązań mobilnych.
FAQ
Czym jest trend?
Trendy to powtarzające się wzorce w danych, które mogą być wykorzystane do przewidywania przyszłych zdarzeń.
Ile trwa analiza trendów?
Czas trwania analizy jest uzależniony od wielkości sklepu oraz ilości wybranych elementów badania. Zakładamy natomiast, że analiza potrwa około 2-4 tygodnie.
Jaka metodologia jest wykorzystana do typowania trendów?
Do typowania trendów można wykorzystać różne metody, takie jak:
- Analiza szeregów czasowych – polega na badaniu danych w czasie, aby identyfikować powtarzające się wzorce.
- Analiza regresji – to budowanie modelu matematycznego, który opisuje związek między zmiennymi.
- Analiza sieci – polega na badaniu zależności między różnymi elementami systemu.
- Analiza czynników wpływających – to identyfikacja czynników, które mogą wpływać na rozwój trendu.
Czy Twój sklep internetowy potrzebuje analizy?
Wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą w kolejnym dniu roboczym!