Optymalizacja i pozycjonowanie sklepów internetowych
Optymalizacja SEO sklepów e-commerce
Aby platforma sprzedażowa zdobywała klientów, powinna być przede wszystkim widoczna w wyszukiwarce internetowej. Nawet najlepiej przygotowany e-commerce może mieć trudności w osiąganiu założonych wyników, jeśli zaniedba się kwestie optymalizacji technicznej SEO.
Optymalizacja SEO (ang. Search Engine Optimization) to skuteczny sposób na uzyskiwanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania Google, a w rezultacie przyciągnięcie ruchu i wzrost sprzedaży. Ale nie tylko. Optymalizacja SEO także zabezpieczy sklep internetowy przed utratą dotychczasowych osiąganych wyników w wyszukiwarce.
Zleć naszym zaprzyjaźnionym ekspertom optymalizację SEO i miej pewność, że Twój sklep jest gotowy na przyciąganie wartościowego ruchu z wyszukiwarki Google.
Na czym polega optymalizacja SEO e-commerce?
Optymalizacja SEO to jedno z działań z zakresu pozycjonowania stron internetowych i obejmuje dwa typy działań – ON-SITE (czyli działania w obrębie strony internetowej) i OFF-SITE (działania poza stroną w tym link building).
Działania SEO ON-SITE, czyli optymalizacja SEO, polegają przede wszystkim na:
- wyeliminowaniu błędów SEO na stronie,
- wprowadzeniu korzystnych zmian w obrębie kodu strony,
- odpowiednim dostosowaniu treści na stronie pod kątem SEO,
- zadbaniu o poprawną wersję mobilną i odpowiedni czas ładowania strony.
W ramach technicznej optymalizacji SEO OFF-SITE:
- określimy strukturę i rozmieszczenie na stronie nagłówków H,
- sprawdzimy poprawność techniczną przekierowań,
- przeanalizujemy budowę drzewa kategorii pod kątem SEO,
- sprawdzimy poprawność linkowania wewnętrznego i oznaczymy linki, które warto zablokować przed robotami wyszukiwarki.
Korzyści optymalizacji SEO sklepu internetowego
Efekty optymalizacji SEO e-commerce
Efektem optymalizacji SEO jest w pełni dostosowany e-commerce pod aktualne wytyczne Google. Należy mieć świadomość, że w trakcie procesu migracji zwykle następują wahania widoczności sklepu w wyszukiwarce. Tylko dzięki odpowiedniej optymalizacji SEO, jesteśmy w stanie uniknąć utraty dotychczasowych efektów w Google, a dodatkowo wykorzystać potencjał SEO drzemiący w nowej wersji sklepu.
Właściwie zaprojektowany i przeprowadzony proces migracji oraz optymalizacji SEO platformy sprzedażowej tworzy mocne fundamenty pod dalsze działania marketingowe.
Etapy SEO planu migracji e-commerce
Prace optymalizacyjne są skoordynowane z procesem migracji sklepu na nową wersję i podzieliliśmy je na trzy główne etapy:
Optymalizacja platformy
Pierwsze działania podejmiemy w chwili, gdy w wersji deweloperskiej sklepu będą istniały wszystkie docelowe podstrony kategorii, producentów oraz kilka podstron produktowych.
W tym etapie:
- określimy docelowy system generowania URLi poszczególnych typów podstron
- określimy strukturę rozmieszczenia nagłówków H na poszczególnych typach podstron,
- sprawdzimy drzewo kategorii pod kątem jego potencjału SEO
- określimy docelowe miejsce umieszczenia treści SEO na podstronach,
- zweryfikujemy przygotowany system filtrowania produktów pod kątem indeksowania przez robota Google,
- określimy które linki wewnętrzne i zewnętrze warto zablokować przed robotem Google.
Przygotowanie do migracji
Gdy wersja deweloperska sklepu internetowego jest gotowa, następują przygotowania do właściwej migracji. Bardzo ważne jest, aby przed finalną migracją nie przeprowadzano już żadnych dodatkowych prac w obrębie sklepu (oprócz działań optymalizacyjnych).
Na tym etapie skupimy się przede wszystkim na przekierowaniach SEO. Opracujemy wytyczne dotyczące przekierowań 301 URLi z poprzedniej wersji sklepu na URLe w nowej wersji e-commerce.
Ostateczna weryfikacja działań optymalizacyjnych
Po właściwej migracji na nowy silnik specjaliści szczegółowo przeanalizują i sprawdzą sklep pod kątem SEO. Ponownie zweryfikują także poprawność wdrożonych w II etapie przekierowań 301. Ewentualne dodatkowe poprawki SEO przeprowadzane będą już na nowej wersji sklepu.
Kiedy zdecydować się na optymalizację SEO sklepu internetowego?
Twój sklep czeka migracja na nową wersję
Migracja na nowy silnik to nowe możliwości i rozwiązania technologiczne, których ich dotychczasowy brak szczególnie ograniczał postęp.
Migracja sklepu internetowego to wieloetapowe przedsięwzięcie. Jednym z nich jest właśnie optymalizacja SEO. Zatem jeśli czeka Cię migracja Magento 2 lub migracja Shopware 6 – podejmij współpracę z doświadczonymi specjalistami SEO.
Startujesz z nowym e-commerce
Startując z nowym sklepem internetowym, musisz wiedzieć z kim konkurujesz i które kanały pozyskiwania nowych klientów sprawdzą się najlepiej w Twojej branży.
Aby Twój e-commerce miał szansę na przyciąganie wartościowego ruchu i konwertujących klientów, musisz zadbać o jego przygotowanie techniczne. Ważny jest tu zatem kompromis pomiędzy projektowaniem sklepu przyjaznego dla użytkownika, jak i w zgodzie z robotami Google, o który zadbają doświadczeni specjaliści SEO.
Szukasz sposobu na zwiększenie sprzedaży
Optymalizacja SEO sklepu internetowego w zasadzie nigdy się nie kończy. Doświadczenie pokazuje, że zawsze jest coś do udoskonalenia, szczególnie gdy weźmiemy pod uwagę coraz częstsze aktualizacje algorytmów wyszukiwarki.
Dlatego, jeśli chcesz mieć pewność, że Twój e-commerce jest dostosowany do wymogów Google, a także szukasz sposobu na perspektywiczne działania marketingowe, zadbaj o pierwszy krok w tym kierunku, czyli o optymalizację SEO.
Dlaczego optymalizacja SEO e-commerce jest taka ważna?
Optymalizacja SEO sklepu na Magento 2 lub Shopware 6 zabezpieczy Twój e-commerce przed utratą zdobytych dotychczas pozycji w wyszukiwarce. A jeśli dopiero startujesz z własnym sklepem internetowym – optymalizacja SEO może ułatwić reklamę serwisu w sieci w przyszłości.
Google chce polecać użytkownikom strony o jak najwyższej reputacji, wolne od błędów krytycznych, a w przypadku e-commerce wyniki najbardziej pasujące do intencji zakupowej. Sklep internetowy, w którym nie wdrożono poprawek SEO, może mieć trudności nie tylko w uzyskiwaniu dobrych pozycji w wyszukiwarce, ale przede wszystkim może nie przyciągać ruchu z naturalnych wyników wyszukiwania. Dlatego też warto zadbać o optymalizację SEO i zawczasu wdrożyć najistotniejsze poprawki.
Porozmawiajmy o Twoich potrzebach biznesowych
Wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą w kolejnym dniu roboczym!